tjockvawa

LCHF, VV, NATURDIET, biggest losser...?!

Publicerad 2011-08-07 19:07:03 i Allmänt

Man kanske skulle testa LCHF, eller?
Eller ska jag göra vad jag egentligen kan bäst, VIKTVÄKTARNA?!
Eller ska jag svälta mej med naturdiet, har några kvar i kylen.
Eller ska jag helt enkelt skita i allt och bara bli fetare o fetare så jag får vara med i Biggest looser?!
DET är min STORA fråga idag...
Måste bestämma mej snart, måndag imorgon ju!

Ska jobba 2 veckor till på sommarschemat, trots att barnen är sjuka. Vi får turas om att vabba, jag och Putte. Havanna blev sjuk i feber förra helgen och fick i veckan blåsor i munnen och har svullet tandkött som blöder lätt.
Hon är på bättringsvägen för idag har hon ätit lite både igår och idag, men då fick Lithea feber igår istället... Väntar bara på att det ska dyka upp blåsor i munnen på henne oxå...

Lithe bilder från vår mini-resa i Skåne







Trappan ner till "Ellens café i Mölle. Superfint men dyrt!



Här bodde vi. Villa Välkommen


Solnedgång i Möllehamn


Madde shoppar träskor



   


Jag "Ugglar"


Fönstertittare

Innan hemfärd var vi även vid Nimis "som är ett konceptkonstverk av Lars Vilks på platsen Håle stenar i Kullabergs naturreservat i nordvästra Skåne. Det är byggt av drivved och består av ganska glest ihopspikade plankor och trägrenar som bildar gångar, rum och torn. Byggnationen av Nimis började i juli 1980 som Vilks hämnd på havet efter att ha varit nära att drunkna, men också som en reaktion på trenden som rådde inom konsten, "ingenting var beständigt". Myndigheterna blev inte medvetna om Nimis existens förrän 1982 och beslutade då att svartbygget skulle rivas. Detta blev startpunkten för en lång rättslig process som Vilks inkorporerade i sin konstnärliga praktik och processen kom på så sätt att bli en del av verket. Det fysiska verket växte och mätte efter några år över 100 meters på längden och vissa av konstruktionens torn sträcker sig 25 meter upp i luften. Nimis har genomgått ständiga uppdateringar under tre årtionden och över 160 000 spik har gått åt genom åren. Trots att stranden där verket är placerat ligger otillgängligt har Nimis kommit att bli en turistattraktion."
(Från Wikipedia.se)




Kram

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-08-07 19:14:38

Den som är obsevant kan se att jag stavar LITE som vi stavar LITHEA, Lithe... Ha ha ha... Inte meningen. Ha ha ha :D

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2011-08-07 19:17:35

tror att du skulle läsa boken "Matrevolutionen", jag håller på i den och du kan få låna den sedan.

Kram

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2011-08-14 08:10:24

Men hur vart det nu då?

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-08-15 15:30:15

VV såklart! Jag är inne på andra veckan o kör stenhårt! Nu jäklar! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela