tjockvawa

Är så motiverad just nu!!

Publicerad 2011-12-02 10:48:24 i Allmänt

Känns så bra, är verkligen motiverad att fortsätta denna viktresa och lyckas denna gång! Även om det ju faktiskt går lite sakta för mej. men vad gör det? Jag mår bra och börjar känna mej ganska sund på nåt vis.
Kollade tillbaka i bloggen igår, det är ungefär samma gamla historier hela tiden.
Jag "bantade" i somras o var nere på ca 81 som lägst, sen blev det semester och för mycket gottit...
Sen undrar jag, man känner sig tjockare på sommaren ändå va? Man är varm, svettig, svullen och naken typ, för just nu känner jag mig inte så tjock. Men jag väger ju ett par kilo mer än då. Eller kände jag mig som nu, då oxå? Jag minns att jag mest var irriterad på att det såg helt otroligt långt kvar till att ringarna skulle passa, och jag tror mej ju kunna ha dom när jag väger 79 kilo, då var jag ju bara ett par kilo ifrån. Så onödigt att sluta då ju!!
Den här gången ska jag lyckas passera jul o nyår utan att falla tillbaka till mitt osunda liv! Det är väl egentligen just nu den största utmaningen!

Det funkar bra att fylla i checklistan, oftast och bäst går det när man är ledig eller kan planera mina måltider. Skoldagarna äter jag ju i skolan och då väljer jag att frossa i den fina salladsbuffen och försöka ta lite mindre av maten då det ofta är feta korva, sprödbakade fiskbitar eller pastagratänger som dryper av godsaker(?). Det som då är svårt är ju att gissa sig till ungefär hur mkr pp det innehåller.

Friskis igår, vanliga ledaren var sjuk så det var en vikarie, hennes pass svar svårt att hänga med i, dessutom sträcke jag mig på baksidan av låret under nedvarvningen. Tyckte inte jag blev så svettig men idag är jag stel o har lite träningsvärk så nån nytta gjorde det nog. Hemma och pluggar idag men tänkte nog ta ett varv på löpbandet oxå... Får se, det har ju inte blivit så mycket träning den här veckan heller så jag borde ju. Imorgon är det delad tur på jobbet som gäller 7-21 Men ledig mellan 13-16

Hej Hopp

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-12-03 21:42:00

Visst är det härligt när man faktiskt börjar känna att man får lön för mödan o mår bra!! Vi ska klara det denna gång trots julfirande o andra frestelser på vägen!! Kram!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela