tjockvawa

Helt spontant...

Publicerad 2011-06-20 20:08:19 i Allmänt

... bara så där sa jag till mej själv att "nu är det du som lyfter på häcken o ställer dej på löpbandet en stund!!" Lydig som jag är så gjorde jag det. Och när man väl kommit upp på´t och börjat få puls o bli lite varm så är det faktiskt lite svårt att sluta... Sätter upp nya mål under tiden jag går och joggar. Gick raskt i 10 minuter, sen började jag jogga o fick inte sluta innan jag hade joggat 10 min, när tio min gått skulle jag bara komma över 2-km-gränsen med joggning o när jag var över det skulle jag nå ett visst antal kalorier innan jag fick börja gå igen, när jag joggat 15 minuter fick jag för mej att jag sammanlagt skulle jogga 30 min, men fick varava med raska promenader och då ville jag inte sluta jogga riktigt än för att ha så lite jogg som möjligt kvar... Klarade 17 minuters jogg innan jag fick sänka tempot o gå ganska sakta några minuter för att sen öka takten igen.
Efter ca 10 minuters promenerande igen var det dags att försöka bli av med resterande 13 min jogg, orkade 9 innan jag gick igen och tog 4 minuter på slutet innan jag varvade ner med att promenera långsammare o långsammare.
Totalt joggade jag alltså mina 30 minuter och gick i 30.
Jag svettades som en gris efteråt och det kan vara så att jag kanske tog i lite väl mycket för jag var nästan illamående, men nu mår jag bra igen o ska snart in i duschen.

Denna vecka är det vägdag på fredag och eftersom jag då kämpat i 6 veckor o för att det är midsommar så ska det bli min ordentliga "unnardag"! Sen tänkte jag nog köra på 2 veckor till med naturdiet, sen är det semester! Då får vi se hur jag gör.
Mitt första större delmål var ju mellan 5-10 kilo innan midsommar, o 5,2 kilo är ju mellan 5-10kilo, så jag har ju klarat det!
Nästa nål är att komma under 80-strecket som sagt, men det stora andra delmålet får bli - 10 kilo vilket jag ska ha klarat innan skolan börjar igen 24/8, är väl realistiskt eller?! Det är 9 veckor dit.

Kommer inte i mina ringar än men jag var på 30-årsfest i lördags o då hade jag i alla fall min bröllopsklänning på mig! Men för er kan jag avslöja en hemlighet: Den var tight som faan! Och inte superbekväm!!


Puss och Kram

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-06-21 00:02:57

hejsan du=)

hoppas allt är bra med dig, fin fin bild du.

och duktig du är. kramar eva

Postat av: Gunilla

Publicerad 2011-06-22 06:24:04

Jattebra jobbat.

Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela