tjockvawa

kommer inte på någon rubrik

Publicerad 2011-05-13 13:45:33 i Allmänt

Vet väl egentligen inte vad det är jag vill skriva heller. Men gör ett försök.
Glömde väga mej igår, gjorde det inte idag heller och vet inte när jag tänker göra det nästa gång. Kanske imorgon, kanske om 3 veckor...
Jag är så in i helvete trött!!
4 intensiva veckor med praktik är nu över, jag gjorde bra i från mej och fick väldigt bra omdöme! Så klart är jag glad för det, men det är sorgligt att sluta, har trivits så bra! Men samtidigt ska det bli kul att gå till skolan igen, 2 veckor sen har vi sommarlov!
Havanna har helt slutat snarka men sover ändå inget vidare. Lithea ville flytta in sin säng i sitt eget rum igen (har förut stått i Havannas o så har en av oss sovit där uppe mellan barnen, ungefär varannan natt). Men det funkar inget vidare för nu får vi springa mellan barnens rum om nätterna för båda vaknar, då var det ju lättare att dela säng med båda två, men Putte tycker att vi ska ge dom lite mer tid o se om dom kan sova ordentligt i sina egna sängar i sina egna rum snart...
Okej, men alltså ärligt talat, funkar inte detta snart så åtminstone en av dom sover hela nätterna så hänger jag mej!! Jag orkar faan inte!! Vet inte om det är nått PMS på G men bara för att jag skriver detta nu o tycker synd om mej själv o är så TRÖTT så tjuter jag nästan!!

Men i alla fall, allt detta men att man typ aldig är utvilad, jobbar mkt och pluggar samtidigt är väl kanske inte så hälsosamt. Jag har hamnat i en ond cirkel o äter för att jag ska bli piggare, gärna socker, vilket funkar 10 minuter, sen har det motsatt effekt. Så jag äter lite för att jag trösta mej oxå, och mår då efter ett tag ännu sämre och äter lite till... Bestämmer mej 4-5 ggr i veckan att nu får det vara bra. Men det känns hopplöst.

Just idag undrar jag om min man älskar mej oxå. Får ibland sånna konstiga känslor... (speciellt innan mens så jag garanterat PMS då... :p) Men först o främst undrar jag hur han kan vilja leva med en så fet ko som jag. Sen har han mycket på jobbet och är väl lika trött som jag så vi hinner sällan prata så mkt med varandra när barnen äntligen somnat och det är lugnt här sitter jag gärna o försöker plugga... Ja det brukar sluta med att jag sitter på facebook eller spelar spel. Han ser på TV. Skulle jag sätta mej framför TV:n skulle jag somna efter 30 min.
Sex, blir det inte så mycket av och sällan vi är... romantiska. Nej nej jag vet vi är inte nyförälskade längre och det blir så här ibland i alla förhållanden, men då när jag får dom här tankarna att tänk om man inte vill ha mej längre egentligen, så funderar jag på om jag älskar honom då...?! Och jo innerst inne det gör jag!! JÄTTEMYCKET!! Men han irriterar mej för trots att man kanske är trött så är det saker här hemma som behöver göras. Är det verkligen så att det bara är jag som ser det?!?!? Han vattnar blommorna o tömmer diskmaskinen 2 ggr i veckan typ. Jo okej jag är orättvis nu men ni vet va? Man känner väl så här ibland eller?
Tänk så skönt det skulle vara att ensam, helt ensam bo i en tvåa, som man själv skitar ner o själv städar. Utan ungar, sover hela natten, vaknar när man vill på helgen, ser vilka TV program man vill o har vilken musik man vill hur högt man vill....

I dag är en riktigt neredag med andra ord och nu ska jag gå o hämta mina griniga ungar som bara tjatar slåss o skriker. (Älskar dom ändå. Ibland!)

Kram

Kommentarer

Postat av: Tjockhumlan

Publicerad 2011-05-13 16:01:50

Bara en stor bamsekram kommer här....

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2011-05-13 19:37:10

JAG ÄLSKAR DIG!

Visst tvivilar man ibland på att man älskar och att man är älskad, helt normalt, Men du är ändå så pass klok att du vet svaret på det och vissa dagar får man tycka synd om sig själv.

Jag tycker att du och Putte ska ta en minisemester utan barn i sommar. Ta en lite kryssning eller något liknande. Barnen kan va hemma, det finns alltid någon som kan ta hand om dom.

Ensam i en tvåa.......nja du vet jag är ensam i veckorna och det är SÅ skönt men det är det bara för att jag vet att jag har Något annat hemma.

Ibland kan man faktiskt tänka att barn är "överskattat" när man inte får sova eller de bara bråkar och gnäller, men de stunderna kommer du att glömma och kommer senare bara ihåg de gyllene tillfällena för de finns.

Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela