tjockvawa

Mina första venprov!

Publicerad 2011-10-08 21:57:42 i Allmänt



Idag har jag gjort det!
Första försöket på en svårstucken patient, där kärlen sprack lätt. Jag provade på henne två gånger utan att lyckas så bra, fick bara ut ca en halv cm i det lilla röret, så tredjegången fick min handledare ta över, även hon hade det lite klurigt med hon är ju van o löste det ganska snart.
Patient nr 2, en 24-årig kille trodde jag inte ens skulle gå med på att få vara försökskanin, men han är i mina ögon en riktig hjälte! HAN SJÄLV föreslog att jag skulle få prova på honom, han hade varit försökskanin tidigare o hade inga som helst problem med det sa han!
Jag är djupt tacksam och imponerad av honom!
Jag lyckades fylla 4 rör av hans blod och behövde bara sticka en gång!!

Kramis

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla Gunilla

Publicerad 2011-10-09 08:39:31

Duktiga du.<3

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-10-09 17:57:45

Cool du är!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela