tjockvawa

Sista dagen tillsammans med handledaren.

Publicerad 2011-10-26 22:27:39 i Allmänt

"Veronica har med stor handlingskraft och kommunikation ingått i vårt arbete med njur o lungsjuka människor. Hon har fått en inblick i hur viktig nutrationen är för dessa pat. (vid matdelning). Veronica har en social och empatisk förmåga gentemot pat. Är flexibel och "hugger in" där behovet finns, utan att överskatta sin förmåga i rollen som usk-student.
Veronica har utfört kompressionslindning, venprovtagning, glukosprov, urinprov, daglig hygien, dusch, varit delaktig vid KAD-sättning och EKG. Aktivt deltagit vid omhändertagande av avliden pat."

Min handledare känner min lärare sedan tidigare och skrev en liten extra-notis oxå:

"Jag fick ju inte skriva hur söt och rar Veronica är (på bedömningen)
Så därför skriver jag det här. Hon är en pärls. Omtyckt av oss alla."

Tuppkakan gick hem hos alla som smakade, och som vanligt var det lite vemodigt innan jag gick hem idag och kramade om lilla söta Barbro (handledaren).
När jag bakade kakan smakade jag INTE på smeten och när den var färdig gav jag barnen och karln en smakbit, jag själv avstod, därför var jag värd biten jag tog till förmiddagskaffe idag! Gjorde det med gott samvete oxå, som jag har sprungit i korridorerna på sjukan idag.

Två dagar kvar på praktiken, sen blir det plugg och jobba på hemtjänsten ett tag till.
Får förresten om jag vill jobba som sommarvikarie på avdelning 3 när jag är färdig uska, om jag vill förstås och om jag inte fått en fast tjänst någon annan stans. Man vet ju aldrig...
Ska ha en pratstund med chefen på avdelningen på fredag.

Kramis

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-10-26 23:58:36

Duktiga du!! Vilket fint omdöme! Grattis, vad kul!! Kram!

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-10-27 01:18:34

Ser jättebra ut, du är duktig!!!

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-10-27 07:38:58

Tjohoo va bra och fint omdöme, jag är som vanligt inte förvånad. Bara glad att fler får ta del av och uppskatta alla dina fina kvaliteter. Du kommer bli en underbar Sjuksköterska en dag det vet jag...och fram tills dess får världen nöja sig med att ha dig som uska :-)



Du var väl värd den kakan , och jag är imponerad att du inte smakade vare sig kanter eller smet.



Du har väl inte glömt att boka in julpyssel på familjecentralen,,,,då får du helt enkelt ta ledigt från allt annat :-)

Postat av: Nilla

Publicerad 2011-10-27 15:54:45

Du är sååå duktig och det är aå kul att du valt rätt. Ses imorgon.

Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela