tjockvawa

Buss, spårvagn, daimbiskvi och prinsessbakelse

Publicerad 2011-10-19 22:39:14 i Allmänt

Jag har ju bestämt mej! Måste ju återigen ta tag i det här och jag har känt mig väldigt peppad av två jämlikar och ganska motiverad, men kanske inte tillräckligt...?!
Började med en bra och nyttig frukost, åt frukt på fm, och åt en okej lunch.
Sen började både jag och mina flickor bli rastlösa och för att fördriva dagen kom jag på den briljanta idén att vi skulle ta en busstur! :D Fattar inte vad det är med barn och bussar, men mina barn älskar i alla fall att åka buss. Så vi tog bussen till Norköping city och jag såg min chans att få shoppa ngt fint till 50-årsfesten som jag ska på i helgen.
Det där med att ta med sig två barn själv till stan var inte en sån lysande idé upptäkte jag ganska snart då det första de båda säger då vi kliver av bussen är:
FIKA!
Ja, jag hade väl i ett svagt tillfälle sagt eller kanske till och med lovat något om att kanske ta en fika...
Jag köpte mej en daimbiskvi! ILLA!!
Barnen åt glass och prinsessbakelse (en bit prinsesstårta), och man vill ju veta vad det är ens barn stoppar i sig...

Vi hade bestämt att vi skulle bli upplockade av pappa Putte när han slutade jobbet och 3 timmar på stan är ganska mycket för två små barn så ganska snart efter fikat började barnen tjata om pappa.
Jag lockade med att åka spårvagn till Hageby!
Vet inte om barnen tyckte det var så kul, Havanna var aptrött och jag var otroligt svettig, nervös och orolig över hur jag skulle hålla Havanna vaken och komma ur spårvagnen med 2 barn och en vagn och fullt av hänsynslösa människor, som är supervana att åka spårvagn i storstan!
Fick locka med leksaksaffären för att barnen skulle vara glada och inte tjata ihjäl mej om pappa.
Blev två dockor och det hade jag väl egentligen inte alls tänkt, men till mej själv hittade jag ju ändå inget som jag kan ha på lördag i alla fall (lite andra nödvändigheter bara).
Men för att återgå till hur fel det blev med maten så hade jag tagit fram grytbitar hemma och tänkt göra köttgryta vilket jag vill ska stå på spisen i minst en timma i alla fall, vilket i så fall skulle innbära att vi inte skulle få mat förrän tidigast halv sju, så när Putte äntligen var på väg hem bestämde vi oss för att äta på Hageby, men det fanns inte så mkt som lockade något nämvärt, tänkte ju att jag kan ta en sallad, men så såg ju räkmackorna så goda ut!
Vill inte ens spekulera i hur mkt points det är i en sån, goda är dom i alla fall.
Men jag valde vatten till! Alltid nåt!
Havanna orkade inte sina pannkakor heller och sparade både grädde o sylt åt mamma som tog resterna..

MEN, kors i taket så var jag på friskis igår och nu känner jag hur hela kroppen börjar göra ont och denna träningvärk kommer väl inte stillas förrän tidigast efter helgen...

Jag känner att jag nog får ta en liten "smygstart" den här gången för jag jobbar hela helgen, plus att jag ska på 50-årsfest som sagt.
På fredag ska vi äta taco-gratäng på jobbet och antar attd et blir både god mat o dricka på lördagens fest, antagligen onyttigheter på söndag oxå för att stå ut baksmällan...?!
Hinner inte träna på friskis imorgon för då är det föräldramöte och på söndag jobbar jag kväll.
Nästa vecka tänkte jag chocka både mej själv och Becca genom att träna tisdag, torsdag OCH söndag!!
Men det väntar ännu en 50-årsfest den helgen, på fredan och jag antar att det blir godsaker då oxå.
Men när alla gamla 50-åringar väl är firade tänker jag köra stenhårt!
Jag har 10 kilo som ska bort och hälften av dom borde jag hinna skaka av mej till jul eller?!

Vart visst en hel novell denna gång, men så är det väl när man inte bloggat på ett tag!

       



Puss och Kram

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-10-19 23:00:19

Sweetie! Du är ju på god väg! Du vill, du har varit o tränat o valde vatten till räkmackan. Ha en liten startsträcka nu o försök tänka att du ska göra bra val i vardagen o njut sen av 50- årsfesterna. Om du efter dom börjar fylla i checklistan så kommer du gå ner fem kilo o kanske ännu mer innan jul! Du har ju inspirerat mig ju o nu har jag gått ner 12 kg sen 8 augusti. Vi vet ju att du kan! Nu jäklar har vi ju sagt! :) puss!

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-10-19 23:02:48

O sen fick jag tipset en gång att man skulle tänka "en sekund i munnen en evighet runt midjan" innan man stoppar i sig nått. O det funkar faktiskt ibland... Men bara ibland ;)

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-10-20 06:29:32

I like it alltså novellen. Oj oj impad av ditt statsinitiativ, jag tänker också att man förbränner en del när man ska håll akoll på 2 ungar ;-)

Men nu är vi påt igår var igår idag är en ny dag. Nya friska sunda beslut,



Du har ju ett löpband 5 min är bättr eän inget

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela