tjockvawa

Aj aj aj

Publicerad 2012-02-21 21:41:49 i Allmänt

Måndag: Löpband och AB-slider check
Tisdag: Löpband och "styrka" (AB-slider, sit up´s armhävningar) "Ändrade planer..."
Onsdag: Promenad minst 45 min
Torsdag: stallet (får räcka!)
Fredag: Vilodag
Lördag: Promenad/löpband?!
Söndag: Promenad


På grund av ENORM
 
och tidsbrist fick jag ställa in dagens motion!

Men jag gjorde min "styrka" igår och joggade 30 min + promenad i snabbt tempo. Idag blev det dessutom en del jobb-promenader så jag tycker att det är helt okej ändå.
(gårdagens "styrka" = 100 sit up´s, 30 armhävningar, AB-slider-rullningar: 30 st, kissande hunden: massor. Idag gör det så jävla ONT!!!!!!)
Hämtade barnen som var blöta in på trosorna, Havannas skor var plaskvåta, det rann ur dom och hon hade lånat ett annat barns skor. Lånade med dom hem men gick förbi skoaffären. Hennes utebyxor ramlar sönder så vi gick även förbi Evaboden o köpte ett par halvdåliga, men hade verkligen inte råd att köpa ett didrikson-set för nästan 800 kr.
Sen dåligt planerad i mat väg som jag var gick vi förbi Ica för att försöka klura ut vad vi skulle hitta på för mat, köpte då fyra semlor som vi kunde festa på som efterrätt.
Blev hemmagjord potaismos (skriver så för att vanligast i denna familj är pulvermos) och köttbullar, massor med broccoli och lingon.
Trodde det skulle dra iväg i points o tänkte äta upp min semla i ren trots och tjurskallighet...
Skrev sen i checklistan efter middag och insåg att jag hade 3 pp kvar o shit så onödigt att då äta en semla när jag inte ens tycker det är gott och ännu värre då jag inte utfört min planerade motion.... Har typ aldrig hänt förut men "duktighets-Vawa" vann!! Jag åt ingen semla! Och jag har hållt mej precis till mina dagliga points och inte nallat av motions-pp eller veckobonus.
Jag behöver mycket points att äta o dricka för på fredag (det är allt jag säger nu...).

Ialla fall, vi var hemma från jobb, dagis, shopping klockan 17, maten var färdig ca 18, barnen skulle badas och födelsedagsinbjudningar skulle fixas. Barnen skulle nattas och föräldrarna skulle ta en dusch. Efter det har jag sett "30 grader i Februari" som jag missade igår och nu tänker jag gå o lägga mej, så jag har inte haft en chans att hinna med att ställa mej på löpbandet, dessutom gör min höft ont. Ja o sen har jag slut på bortförklaringar mej jag tycker dom är bra o räcker gott o väl.

Vet inte riktigt hur jag ska få till 45 min promenad imorgon heller, jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag skrev det men jag kanske trodde att dygnet hade ett par timmar till... Man får ju inte heller missa "mästerkocken".
Att jag aldrig lär mej, man måste ju planera sitt liv efter TV:n! ;)



Kram

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-02-22 08:25:46

Jag tänker att det blir en del fysisk aktivitet på fredag också :-)'

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela