tjockvawa

Eller kanske inte i alla fall...

Publicerad 2012-01-19 16:59:33 i Allmänt

Alltså det var så här:
Jag skulle anmäla Havanna till barngympan på söndagar men fick till svara att dom inte visste hur det blev med dej för det fanns ingen ledare.
Jag har faktiskt haft till Korpen-gympa förr, för tanter och för barn.
Frågade lite om jag kunde vara intressant och det tyckte dom verkligen!!
Så, jag vill. Men man ska vara två och jag vill jobba med någon jag känner. Hörde med en klasskamrat, men hon tackade nej.

Höll på att ringa idag ändå o säga att jag kör. Men så har jag gått här hemma och funderat mer idag och kommit fram till att jag vill om jag vet vem jag ska dela ledaransvaret med, och om det är någon som jag känner o kommer bra överens med, under tiden jag gick o tänkte på det tänkte jag även på det där jävla grav-vicket som fortfarande inte är tillsatt.
Om en vecka ska vikarien börja för då är Linn hemma för havandeskapspenning. Hur seg kan en chef vara...? Ringde lite av mina söta kollegor för o höra efter om de hade hört något. Ingen visste och alla började bli irriterade för dom vill ju oxå veta vem som kommer att börja jobba med dom. Och om det de säger är sant så säger ryktet att många hoppas på mej! BLIR SÅ GLAD!
I alla fall, så tänkte jag försöka få tag på chefen för att lite försiktigt höra mej för hur det går, hur jag ligger till, om jag ska sluta hoppas eller vad som egentligen händer. Tänkte även tala om att jag faktiskt ser mej om efter andra vikariat och framför allt tillsvidareanställningar, så hon kan förlora mej helt om hon inte "väljer" mej!

Går ju aldrig att få tag på den där människan!
Men så när jag är på G att bege mej mot dagis o vidare till stallet så ringer hon o frågar om jag kan jobba imorgon. Tackar jag och säger även lite försynt:
"Och sen så tar jag Linns vikariat oxå, som börjar på torsdag? Okej, vi bestämmer det då eller?"
Till svar får jag nåt som INTE är ett nej, men som heller inte är ett direkt ja.
Men vi kommer överens om att vi ska träffas och prata imorgon eftermiddag när jag ändå är där och jobbar!
Så, "samtal" med chefen imorgon.....?!?!?!?!??!?!?!?

Där efter bestämmer jag hur jag gör med barngympan oxå...

....fortsättning följer....

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2012-01-19 17:16:50

Hade lite bråttom när jag skrev o ser att jag inte formulerat mej så bra på alla ställen och glömt lite ord o så... Hoppas ni förstår vad det står i alla fall...?!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela