tjockvawa

Halt på spåret...

Publicerad 2012-01-05 09:50:57 i Allmänt

.. Så det är så jäkla lätta att halka ur och det verkar vara precis vad jag gjort ett par dagar nu.
Har varit väldigt trött och det tror jag dels beror på festandet på nyår och dels på att jag har mycket jobb den här veckan. Jag har haft svårt att stå emot frestelser och vi har dåligt med bra mat i skåpen och energin har inte inte riktigt räckt till. Imorgon ska det handlas och idag vågade jag mej upp på vågen och den visade trots allt inte så mycket som jag var rädd för!
Jag vägde mej efter frukost och var halvt påklädd så jag blev nästan lite glad... Och tror att motivationen är på väg tillbaka!
I måndags skrev jag faktiskt inte in med lägsta vikt från förra veckan heller, jag tog den vikt som var högst av de som var under 80. Alltså 79,7 och på så sätt hoppas jag på att slippa plus i protokollet till på måndag.


Klurar och funderar lite på min framtid nu oxå.
Finns en utbildning som jag blev väldigt sugen på igår. Den är på distans, halvfart och skulle jag komma in är jag 37 år när jag är klar med den.
Funderar fortfarande på att söka till vårdadministratör igen oxå till hösten, den är på två år, heltid. Klar när jag är 35.
Håller tummarna och hoppas på att få ett gravvik som startar nästa månad på mitt jobb.
Tänker oxå på avd 3, vrinnevi där jag har chans att sommarjobba i sommar om jag inte får nåt annat, där vill jag ju vara för att det är roligt, ger mer erfarenhet. Men det finns ju för och nackdelar med allt. Jag har ju inte en chans att som uska få en fast anställning på vrinnevi. Ett långtidsvik är ju under längre period och jag kan plugga på distans under tiden.
Och i huvudet finns att min moster ska byta jobb och vara enhetschef i Norrköping och hon kanske kan erbjuda mej en vikarieplats eller sommarjobb vart efter?!
Ja jag vet inte riktigt och det jan störa ihjäl mej. Hatar ovisshet. Börjar tröttna på springvikariejobb och vill så gärna kunna planera lite bättre.

Jag och en vikariekollega på jobbet tror oss ha stora chanser att få detta gravvik. Hon är färdig undersköterska, men jag har varit vikarie längre tid på hemtjänsten i Sörping. Vi är båda omtyckta men jag kommer ju krångla mer de första 4 månaderna eftersom jag fortfarande pluggar fram till maj och då säkert behöver byta tider och vara ledig lite. Jag har ju även praktik hela feb och säkert ganska svårt att jobba då...
Antagligen får den andra tjejen vikariatet... Men då blir jag bara lite ledsen för min skull men väldigt glad för hennes skull!

Kram Kram

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2012-01-05 12:10:20

Det är bara att hoppa upp på spåret igen! Låter spännande med alla funderingar över framtiden! Själv undrar jag fortfarande vad jag ska göra när jag blir stor.. :) kram!

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-01-05 13:26:23

Samma här trodde jag var på spåret idag igen men så stod ju pepparakshuset där på bordet och jag åt och åt aldeles för mycket.



Vilken är distansutbildeningen?

Postat av: Nilla

Publicerad 2012-01-05 19:06:21

Varför inte slå sig in på natt jobb? Passar bra för småbarnsföräldrar om man kan sova på dagarna. Vi får se hur det blir till sommaren men det behövs alltid pålitliga vikarier.

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela