tjockvawa

"Ledig dag" men fullt upp

Publicerad 2012-01-12 09:34:51 i Allmänt

Eller äsch, jag tar det lite i min takt ändå och jag ska få trevligt sällskap idag. Två kollegor kommer hit på lite lunch innan jag ska i väg till stallet med Lithea och jag håller tummarna för att farmor kan hämta Havanna i så fall... För Putte blir sen idag.
Men innan dess vill jag hinna plugga lite och plocka undan här hemma, det är ju första gången mina fina kollegor kommer hem till mig!

Angående snusningen så tänker jag absolut inte lägga av om det betyder att jag tänker gå upp i vikt igen!
(Jag har 8,7 kilo till högsta "normalvikt" Vera!). Men jag tänkte mej för igår. Räknade snusarna och var utan i timmar i sträck, lite för att prova mej själv. Tog inte mer än 10 snus igår, vanligt vis brukar jag nog nästan komma upp i det dubbla!
Därför har jag ransonering idag. Har lagt över 10 st i en dosa och dom får jag "hushålla" med. Får inte ta fler än så och det gör inget om det blir ett par över! Blir nog inte så svårt idag när jag är ledig, värre till imorgon när jag jobbar tror jag...
Men jag tänker att det är i alla fall en början, sen får jag givetvis dra ner min ransonering mer o mer vart efter...

Och ni glömmer väl inte: Biggest loser Sverige har börjat! Är ikväll oxå klockan 21:00 på 4:an!

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2012-01-12 15:32:45

Såklart du inte ska sluta om det innebär att du går upp i vikt! Bra gjort av dej att börja dra ner på snuset iaf! Att gå ner till hälften är ju kanon o en bra start! hoppas det gått bra idag! Kram!

Postat av: Becca

Publicerad 2012-01-12 15:56:36

gillar inte din blogg för tillfället för de går ju för BBBRRRAAAAA för dej fan ja vågar inte ställa mej på vågen asså 25/12 stod ja på vågen sist o då stod ja stilla samma som tidigare(pendlar ju mellan 86-87) så vikten går skit för mej MEN på tisdag börjar friskis igen då jävlar:-) hope i see you in ramunderhallen :-)

Postat av: Becca

Publicerad 2012-01-12 21:38:18

Kan man betala på nätet? Vet du de?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela