tjockvawa

Gallstensanfall

Publicerad 2012-05-18 10:47:54 i Allmänt

Vaknade natten till igår o hade så fruktansvärt ont i mellangärdet. Vände o vred på mig för att försöka somna om, gick upp traskade här hemma i mörkret, gogglade på 1177, la mej i soffan ett tag, tog ett par alvedon men inget hjälpte och vid 6 på morgonen gav jag upp o ringde 1177, se fixade en jourtid åt mej 8:45, jag tog ett bad, vilket faktiskt lindrade en aning för stunden.
Väckte Putte 7:30, han fick ringa o be farmor komma hit o ta hand om barnen så han kunde köra in mej till läkaren.
Kallsvettig, ont, illamående berättade jag för doktorn hur jag mådde, kan kände o klämde och tog blodprov o urinprov. Båda proverna såg normala ut och han trodde nog han kunde utsluta blindtarmen och njurarna. SKÖNT!
Gissade på att det var gallsten, gav mig en tablett Diklofenak Mylan, stolpiller. Och skrev ut så jag kunde hämta mer på apoteket. Väntade i Hageby på att apoteket skulle öppna, fick springa in o spy på toaletten. Kom äntligen hem och medicinen började göra nytta så jag kunde somna en stund. Mina barn och min man är så otroligt gulliga och omtänksamma!! Farmor oxå som var barnvakt från eftermiddan sen oxå så Putte kunde komma iväg på festen med jobbet som han var bjuden på, var faktiskt skönt att vara ensam hemma!
Mådde bättre framåt eftermiddan, skönt för annars hade jag varit tvungen att åka till akuten sa doktorn. Var hungrig men visste inte vad jag skulle våga äta, provade lite soppa som Putte hade köpt till mej men den var inte god, blev lite mackor.
Framåt kvällen provade jag en annan soppa och var helt galet sugen på glass, åt det dumt nog...
Fick lite ont när jag skulle lägga mig igen, tog mer medicin och kunde sova hela natten!
Åt lite frukost försiktigt idag och har nu istället haft magknip 3-4 ggr och fått springa på toa, ni vet så där att man inte vet åt vilket håll man ska vända sig. Kallsvettig och med papperskorgen framför näsan...
I övrigt så känner jag mig okej idag, bara jobbigt när "huggen" kommer.
Utvilad o ganska pigg på något vis men RIKTIGT dålig och tycker synd om mej själv när jag får knip-huggen.

Bantningen då...
Gick okej fram till "klassresan" till Vadstena i onsdags, då käkade jag på restaurang och vi fickade med glass, stressade hem o hämtade barnen lagade mat o åt på en kvart, potatismos o korv. Åkte med Lithea till hennes fotbollsträning o så hem o söva barn o gå o lägga sig... Kan det  ha varit den dagens mat o stress som utlöste gallstensanfallet...?!

Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-05-19 20:26:31

Tack för idag och för att det inte ble glass

Postat av: Veronica

Publicerad 2012-05-20 09:05:00

Nämen usch! Stackars dej! Hoppas du mår bättre! Kram!

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-06-09 06:47:14

Nej nu är jag trött på att läsa detta inlägg varje dag!!!



Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela