tjockvawa

Storstädning

Publicerad 2013-07-02 16:46:45 i Allmänt

Storstädning bränner väl också en del kalorier kan jag tro!
Jösses vad jag städat och fejat idag!
Trots det tycker jag det finns en miljon saker till jag borde och vill göra men nu orkar jag fasiken inte mer!
Jo det är tvätten också, maskinen har ju rullat hela dagen men det finns åter igen en del som ska vikas in i garderoberna och tvättkorgen är inte på långa väga tömd.
Började dagen med att vika och sorter tvätt!
Dessutom ska man nog inte öppna våra skåp och lådor och framför allt inte garderoberna i barnens rum för där har jag inte hunnit med att städa!
Jag har inte bytt lakan i några sängar som jag annars brukar tycka hör städning till.
Hälften av våra växter är halv eller heldöda, borde slängas, men det är fullt i soptunnan! 3 svarta säckar med skräp har det i alla fall blivit från barnens rum och så ska jag försöka sälja det stora barbiehuset de fick i julklapp! Tar ju så stor plats!
Sen är det ju förråd och trädgård.
Har ringt o kollat vad det kostar att få hit en container, har ringt "röjarna" här i Sörping som hjälper till med olika trädgårdsgöra. Det ena alternativet är för dyrt, det andra är toppen! Billigt och jag slipper slita själv, det är bara frågan om de hinner innan de går på semester... Skulle höra av sig igen! Håll tummarna!
 
Nä får bli lite småplock igen efter att jag pausat färdigt.
Ikväll får det bli simning om karln kommer hem skapligt...?
 
Ha det gott
Igelkott
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela