tjockvawa

Gammal tjock o sliten!

Publicerad 2013-09-26 16:59:11 i Allmänt

Verkligen en jobbig dag för psyket!!
Usch, har behövt en BH länge men alltså finns inte nån som känns skön o sitter okej på de där vanliga affärerna. Har typ konstig storlek oxå som nästan aldrig finns.
Tog en sväng till stan o skulle köpa idag. Gick först en sväng med min kusin som hittade en fin tröja som jag skulle gå o betala åt henne medan hon prövade ett par byxor oxå. Expediten ville väl bara vara trevlig o småpratade lite om att jag valt en fin o bra tröja osv osv. När jag då sa att, ja men jag handlar bara åt en annan som är i provhytten så frågade hon om det kanske var dottern!! Nu såg hon ju inte Tessan precis när hon frågade men hade väl sett henne i butiken innan när vi kollade runt... Tessan är alltså två år yngre än mej!!! Ser jag, 34 (snart) år, ut som ca 50?!

Surade lite över det. Lämnade Tessan o hennes barn (som jag då skulle varit mormor åt!?) o gick till en underklädesaffär där jag fick mina farhågor bekräftade!! De är FÖR hjälpsamma där! Blev ILLRÖD i nyllet redan när hon ville mäta mej! Sen sprang den väldigt snälla personalen fram o tillbaka mellan provhytten (där jag verkligen stod blottad) o butiken o hämtade olika modeller. Fortfarande ILLRÖD i nyllet o med valkar på mage o rygg provade jag säkert 10 olika BH:ar. Ingen satt helt helt perfekt o till slut kom hon med nån trasa utan stoppning o byglar i storlek AA... Då började jag nästan gråta! Jag tackade nej till trasan o provade igen den av alla tio som kändes skönast svetten sprutade o jag prövade den länge o med kläder över, med ilägg som expediten föreslog o utan. Bestämde mej när jag fick reda på att den faktiskt bara kostade 350:- o det är 25% nu. Sen gick allt av bara farten o två till BH:ar i samma modell men andra färger är nu beställt till mig från Danmark!! Kanske ändå skulle blitt billigare att köpa dyra tuttar o billiga BH:ar?

Den lilla hjälpsamma söta o ej dömmande expediten är nog värd dagens ros för att hon var så tålmodig o för att hon inte skrattade åt mej när(när jag såg alltså, men jag antar att jag är kvällens snackis hemma med pojkvännen...?)

Kram /Tjocka tanten.

Kommentarer

Postat av: mammi

Publicerad 2013-09-27 18:23:07

Det var väl inte den expediten??? Då skulle du gett henne fingret.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela