tjockvawa

Kommer inte upp på banan

Publicerad 2013-09-25 22:34:28 i Allmänt

Nä det går inte, jag kommer lixom inte upp på banan igen!
Blir så trött på mig själv!
Jag vet ju att om jag bara lägger manken till så kan jag ju faktiskt!
Jag vill ju leva sunt, röra på mej och äta rätt!
Blev lite impad av de där pensionärerna igår faktiskt!
Har en förmåga att ibland tänka som så att jag lixom ändå börjar bli gammal nu och då kan jag väl vara grå, sliten och tjock...
Men alltså TJOCKVAWA!
Nej!
TÄNK OM - O TÄNK RÄTT!
 
Ska kanske ändå följa tipset jag fick av min kusin.
Jag väger mej på fredagar istället.
Men nu ska jag jobba tre nätter med start imorgon kväll, därför blir fredag morgon = läggdags för mig.
Så denna vecka får vägdag bli torsdag, invägning imorgon! Så får det bli till nästa fredag!
Promenader kan man ju faktiskt orka med också!
Så får det bli gymmet sen och så plankan några gånger i veckan.
Men jag ska inte göra om mitt vanliga misstag att ta i från tårna från början...
Jag tröttnar så lätt då ju!
 
Kanske skulle man se om det går att nollställa allt på vikis-sidan också och verkligen börja från noll där...?
Eller ska jag räkna kalorier via kalori-appen, eller ska man testa den nya innegrejen 5:2.
Nej, viktis kan jag och mår bäst av. Så får det bli.
 
Numer ska man fylla i dagis-schema via webben, så jag har nu två gånger varit duktig och loggat in mej på Söderköpings kommuns hemsida för att göra det. Första gången låg den tjänsten nere. Skulle startas till idag.
Men jag kan inte hitta vart jag gör det!! Letat på alla flikar på hemsidan men hittar inte rätt.
Blir lite smått irriterad!
 
Tomt utan FB.
Inte för att jag måste uppdatera nån status eller för att läsa vad alla vanliga människor gjort om dagarna men jag hade kunnat sitta och spela spel en ganska lång stund under kvällen om jag inte hade hittat på den här dumma idén...
Sen hade jag kunnat fråga vart alla andra mammor hittar schemasidan för att fylla i dagistiderna...
 
Ja ja blir nog bra till slut i alla fall!
 
Kram o Go natt!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-26 07:27:25

Man loggar in på sin sida... Och i stället för att spela kan du göra sit ups :-)
Det är svårt att va på banan jämt man behöver nog lite lugn och så hörnet igen....
Kom igen nu du vill väl inte att fettacka ( t9 fick set till fettavlagring ha ha) ska glida om dig ... Visserligen ca 25 30 kg dit men ändå du vet ibland går det fort.

Svårast för mig är loppisgrejen!!!! Alltså så mycket jag skulle vilja kolls efter ha ha
Pöss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela