tjockvawa

Nattbakning

Publicerad 2013-09-29 00:40:25 i Allmänt

För att få min sista natt att gå lite fortare (inte för att det gått så himla långsamt tidigare men ändå) tänkte jag ge mej på lite brödbakning så patienterna kan få lite gott hembakat bröd till frukost imorgon.
Vi har torrjäst, vilket jag typ har noll erfarenhet av sen tidigare och för att vara ärlig så har jag inte så stor erfarenhet av färsk jäst heller då jag typ aldrig bakar...
 
Degen ska i vilket fall jäsa till dubbel storlek men jag tycker ju inte det händer något, hur länge behöver det jäsa lixom...
Har alltså bara gått nån halvtimma än så länge (eller typ 45 min max), stod nämligen inte i receptet men jag har ju googlat lite och bröd kan ju jäsa allt från en halvtimma till 12 timmar så jag vet inte riktigt vad det här brödet vill ha för tid på sig...?
 
Ja ja fortsättning följer väl då.
Inte för jag tror ni är så många som följer min blogg nattetid.
Ska bli himla skönt att bli en normal människa igen sen som är vaken på dagarna och sover på nätterna.
 
Hej hopp så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela