tjockvawa

Garageröj

Publicerad 2014-08-03 11:28:55 i Allmänt

Röjde lite i garaget igår.
Har haft en matservis som stått där i 5 år. Igår tröttnade jag, antingen säljer vi den (inte värt så mycket) eller så kastar vi den eller använder den.
Det fick bli det sist nämnda,
men för att få plats i skåpet var jag tvungen att styra om o rensa köksskåp också.
 
I alla fall, i garaget hittade jag en bunt gamla dagböcker... Hi hi! Så roligt att läsa lite!
Dessutom hittade jag lite kort och brev från kompisar, de flesta var från en o samma person, min "bästis" för livet Fårfrun! * Åh kärlek*
 
Hittade en dikt jag kommer ihåg när jag skrev och jag vet att jag var sjukt nöjd med den.
Tycker nog nästan den är lite bra fortfarande:
 
"Varför är man aldrig nöjd
och lever livet i frid och fröjd.
Alltid är det något som inte är bra
eller något av det lilla extra man vill ha.
En del tycker att de är för runda
och önskar att de var helt annorlunda.
Vissa vill ha lite tjockare vader och lår
andra vill ha finare och glansigare hår.
Någon tror att man är fin i större bröst
och fyller dem med silikon som tröst.
Egentligen borde vi ju alla veta
att vi inte några fel behöver leta.
Vi skulle ju inte känna igen varandra
om vi såg ut som alla andra.
Att vi är olika är ju faktiskt bara bra
så att vi oss själva alltid får va!"
 
Gulligt skrivet va?
 
Hej hopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela