tjockvawa

Blogg-stress

Publicerad 2014-01-16 12:35:39 i Allmänt

Känner mej lite stressad för att jag inte riktigt hinner blogga så mycket som jag vill.
Därför kommer här en kort sammanfattning av läget... ;)
 
Jag mår OK i gallan. Känner nån konstig stickande smärta ibland...? Orkar knappt bry mej om det. Har ej fått nån tid för operation. Däremot fick jag sjukhus räkningen och fakturan från akuten igår, trodde såklart först det ena kuvertet innehöll en op-tid.
Ja ja den som väntar på något gott... Gott o gott men det ska ju bli skönt om/när det blir av.
 
Jag jobbar ganska mycket den här veckan, men är ledig i helgen. Rätt körigt på jobbet.
Kanske inte är gall-besvär jag har utan magsår...? ;)
 
Varit på BVC med Havanna idag, 5-årskontroll och vaccin. Hon hör o ser bra, men ska göra om hörseltestet en gång till för några låga ljud hon inte hör på ena örat, antagligen pga snuva.
Hon har gått upp 0,7 kg sedan förra besöket men även växt 3 cm. Jag är nöjd så länge hon inte ökar MASSOR i vikt! BVC-sköterska tyckte siffrorna så bra ut!
 
Min egen vikt tror jag går bra. Försöker ju att undvika att tjuvväga mej men det går sådär. Så de siffror jag sett har jag varit skapligt nöjd med!
Fortfarande dålig på att fylla i checklista, eller inte bara dålig på det, jag gör det inte alls. Ska börja med det!!
Ska även försöka komma igång med motion. Dåligt, typ obefintligt med det också! Men jag får väl återigen tacka snön, som jag inte gillar, att det bränner lite att skotta!
Undviker sötsaker men har ännu inget gett mig något "förbud". Kanske ev att februari blir en månad med "godis-löfte". Får se.
Vägdag imorgon!!
 
Nu väntar kvällsjobb och ett dagpass imorgon sen ledig helg, och jag tänker vara ledig hela helgen och inte ta något extrapass (tror jag...)
 
hej hopp!

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2014-01-16 22:08:38

Jag har också lite blogg-stress emellanåt.Jag vill blogga mer men ibland finns inte tiden och energin helt enkelt! Vi är ju hårt arbetande kvinnor! :) Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela