tjockvawa

Hunger o sockersug

Publicerad 2014-01-02 20:04:44 i Allmänt

Inte klokt hur man jobbat upp sockersuget o hungern igen.
Varit hungrig hela dagen o nu ikväll är jag sjukt sugen på nåt sött!
Imorgon börjar jag fylla i checklista o ska ju återigen väga mej, vilket inte kommer bli kul.
Dessutom bestämde jag mej nyss för att jag ska vara spiknykter i 3 månader. Inte en droppe alkohol förrän tidigast 1/4, bara för att lixom.
Låter som jag har alkoholproblem eller nåt, men så är det alltså inte, det är för att jag vill gå ner 10 kilo på dessa 3 månader oxå o alkohol har motsatt effekt på mej.
Hej hopp!

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-01-02 20:36:13

Men vad fasen är det frågan om...??? Jag som precis varit nykter ett år pga graviditet har ju snart ingen att ta en drink med :(

Postat av: Viktkamp

Publicerad 2014-01-02 22:14:03

För mig är alkohol lätta kcal att skippa, det är däremot inte bröd och sötsaker ;)

Postat av: Moster

Publicerad 2014-01-03 05:31:44

Tycker jag låter smart för alkohol har en stor inverkan på vikten och jag har hört att det är lättare att gå ner om man skippar alkohol i en längre tid :) Dessutom är det lättare att skippa än allt annat

Postat av: Eleonor

Publicerad 2014-01-03 20:00:21

Det låter förnuftigt att låta bli alkohol, det motverkar nog allas framsteg mer eller mindre. Men om man vill ha 1 glas vin en fredag kväll så tror jag inte att det gör så mycket.

Lyck till med dina vita månader :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela