tjockvawa

Jag har en plan...

Publicerad 2014-03-31 17:00:21 i Allmänt

Jag får så sjukt mycket komplimanger nu och det är så kul! Jag blir superglad o jag känner mej väldigt fin o trivs i min "nya" kropp!

MEN: Jag har även för april satt upp ett mål o planen för denna månad är att jag nu ska ta de där sista kilona för att uppnå det jag från början hade som slutmål. 73 kilo. Dit är det endast 1,5 kilo kvar. Sen är det ju faktiskt så att man börjat fundra på om jag verkligen vill ha 73 som slutmål när det endast är ett par kilo kvar till normalvikt enligt BMI. Och om jag nu bestämmer mej för att nå 71 istället som slutmål har jag ju bara nått kilo kvar för att nå 60-talet o det vore ju häftigt!
Nå ja åter till min plan. Jag ska alltså först o främst komma ner till 73 kilo i april sen ska jag koncentrera mej på att HÅLLA VIKTEN ett tag, våren är här o vips är det sommar o semester o då tänkte jag inom rimliga gränser unna mej att njuta av mat, glass o kanske ev ska jag även njuta av ett eller annat glas vin (där har jag inte bestämt mej än). Sen när jag fixat att hålla vikten ett tag kanske jag bestämmer mej för att ta några kilo till efter det?

Det där med alkoholen har jag inte helt bestämt hur jag ska göra än. Har ju när dagen idag gått varit nykter i 3 månader o det har ju onekligen varit bra för min viktminskning. Men vi ska ju till Barcelona i slutet på april o jag vet i katten om det inte vore gott med ett glas vin eller ett par kalla öl då... O på midsommar vill jag nog kanske ha en drink eller två, likaså på semestern annars hade jag nog kunnat tänka mej att vara nykter 3 månader till för en fortsatt ev fin viktminskning.
Får helt enkelt se hur jag gör. Jag har i alla fall inte planerat att dricka något än på 1,5 kilo (innan Barcelona förhoppningsvis).

Varit hos frissan idag

Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-03-31 22:07:35

Kan du inte ha fortsatt förbud för alkohol fast med några dispanser som du bestämmer redan nu?! Tex att i Barca får du dricka, midsommarafton får du dricka och under semestern får du kanske dricka vid 2 tillfällen som du får placera ut hur du vill :) Smart va?! Och sen i slutändan så kanske du klarar ett HELT ÅR med under 10 tillfällen som du druckit alkohol, kanske ännu mindre :)

Postat av: Köttbullen

Publicerad 2014-04-01 11:19:14

Vad fin du är! :D Snygging där! ;)

Superbra jobbat med alkoholen! Men jag tycker du ska ta dig en öl i Barcelona om du vill det. Jag tänker att det är lite som med sötsaker... Vikten mår bäst om man har nolltolerans och ibland behöver man det för att komma ifrån gamla vanor. Men i slutänden vill man ha en normal relation till det så att man kan äta/dricka då och då, men kunna hålla det på en sund nivå och ha kontrollen. Att ta lite alkohol på midsommarafton ser jag inte som något problem så länge det stannar vid vad du bestämt dig för.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela