tjockvawa

Kanske var lite för snabb...

Publicerad 2014-03-13 10:40:57 i Allmänt

 
Igår fm, eller ja redan kvällen innan mådde ju både jag och Havanna mycket bättre, så vi åkte in till stan igår förmiddag för jag har länge suktat efter en skinnjacka och Havanna behövde nya varskor.
Vi gick på stan nån timma eller  två, dyrt blev det och snygga kommer vi vara till våren och sommaren för jag hittade även två sommarklänningar till Havanna för 49 kr/st!
Men när vi kom hem började min mage spöka igen och jag fick springa på toan minst 1 gång i kvarten några timmar. Antar att jag började äta (läs frossa) lite för tidigt!
Tog det lugnt med mat resten av dagen sen och tänker vara lite försiktig i dag också så till frukost blev det en halv smörgås och lite blåbärsoppa, och nu verkar magen så smått komma i fas.
Kollade vågen i morse igen och blev glatt överaskad men tyvärr är vägdagen imorgon och jag antar att det mest var väska jag tappat pga av lös mage. Det innebär ju att jag kommer att ha väldigt svårt att hålla denna fina vikt jag såg i morse, kommer ju såklart att väska på mig igen.
Dessutom beror nog viktminskningen en del på utebliven motion, har ju inte direkt varit läge för det de senaste dagarna och nu är jag faktiskt lite sugen på att låta svetten lacka igen! Men jag gör nog smart i att lugna mej en dag till för både vikten och hälsans skull.
 
Vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra med gymkort. Det är ju mycket pengar man lägger ut och då bör man ju hinna dit ett par gånger i veckan, MINST! Det är inte lätt att få ihop livspusslet alla gånger. Men om 1,5 år börjar Havanna förskoleklass då kommer jag ju ha några förmiddagar i veckan för mej själv, men dit är det ju som sagt 1,5 år!! (nästan).
Sen är jag ju sjukt sugen på att börja rida som sagt och på tisdag kör vi en provtur, vill jag sen fortsätta så är det ju inte direkt gratis! Jösses! Men det kanske är värt det för det är sjukt roligt och himla bra motion!
Jogga är ju gratis och det behöver man ju inget gymkort för att uträtta. Men det är ju kul att  gå på lite pass och skutta runt också.
Kanske ändå ska vänta till jag har liiiite mer egen tid, för jag vill ju inte offra barnens aktiviteter heller.
Ja ja!
Ni kan väl vara snälla att hålla tummarna för fina siffror imorgon och så vill jag såklart att tummarna hålls för att det är bestående så jag inte går upp två kilo till nästa fredag sen bara...
 
Bilder på nya kläder kanske dyker upp vart efter!
 
 
 
Hej hopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela