tjockvawa

Magsjuka

Publicerad 2014-03-11 13:47:11 i Allmänt

När jag kom hem från jobbet igår kväll sa Putte att han inte mådde så bra, straxt efter det blev det kräks o bajsfestival...
Såklart började det köra i min mage oxå då, inbillning.
Försökte sova efter att jag messat en kollega för att berätta att jag blir sen till jobbet för om P är sjuk får ju jag lämna barnen.
Städade även av den ena toaletten med klorin o letade fram nr till städerskan som skulle komma idag...

Slumrade väl till o från men medan jag var uppe hos en hostig Havanna men vid två ropade hon att hon blivit magsjuk. Bara börja sanera unge o byta lakan. Sen fick hon ligga hos oss men var uppe o kräktes 4-5 ggr. Ringde jobbet o sa att jag blir hemma för VAB för Havanna.

Tror kl var ca 4-5 när jag själv fick börja springa på toa. o vid 6 halv sju kom min första o enda kräka. Ringde frita o sa att Lithea inte behöver gå idag, bara skola. Ringde dagis o sa att Havanna blir hemma till fredag (ledig torsdag).

Körde Lithea till skolan o sen har vi andra tre legat i sängen mellan toabesök o kräkningar till det var dags att åka o hämta Lithea igen. Hon mår för övrigt prima.

Havanna o jag har ätit en macka o druckigt lite juice. Hon har även fått i sig en pigelin o vi har suttit på altanen i solen en stund. Piggare nu såklart men måste försöka få i oss något mer vart efter o hålla oss vakna resten av dagen så vi sover i natt, dessutom hålla tummarna att Lithea klarar sig!

Jag o min kusin, moster o mamma skulle börja rida idag ju! Havanna missar sin dans! Får skjutas på en vecka då... Usch så olägligt denna snuskiga sjukdom kom. Men inte finns det någon dag som är mer lämplig heller...?



Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2014-03-11 15:23:58

Usch... men du kanske tappar några hekto!

Postat av: Köttbullen

Publicerad 2014-03-12 13:18:33

Usch vad träligt! Krya på er! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela