tjockvawa

BMI, delmål o slutmål

Publicerad 2014-10-13 23:05:41 i Allmänt

Har en längtan efter att ligga inom normalvikts-BMI. Normalt BMI är 20-25. Med min längd innebär det 59-71 kilo.
BMI 20 har jag aldrig sikta på men att åtminstone få nå 25 är ett litet delmål.
Är ju egentligen inte jättelångt kvar nu. 3,5 kilo bara...
Men innan dess har jag ett annat delmål: 73 kilo. Bara 1,5 kilo kvar!

Så för att förtydliga:
Delmål 1: 73 kg (-10 från okt-2013, före o efterbild utlovas)
Delmål 2: 71 kg (BMI 25)
DELMÅL 3/SLUTMÅL (?): 69,9 Kg (fina 60-tal!!)

Har ju haft delmål längst vägen hit oxå men de har jag glömt vart efter de uppnåtts.

Har andra mål än viktmål oxå. Ett är att fixa ett par Pullups utan att någon lyfter mej/puttar på (gummiband får i första målet användas)
Ett annat är att OM knän o höft håller, orkar o vill så ska jag klara att jogga 1 mil!

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela