tjockvawa

Skrev inte färdigt förra inlägget...

Publicerad 2015-04-02 22:40:30 i Allmänt

... nä det ringde o jag råkade trycka på publicera.
Men i alla fall, jag gick in till chefen för att säga att jag skulle åka hem, chefen tyckte jag såg väldigt blek ut o när jag berättade om tryck i bröstet tyckte hon att jag skulle göra ett EKG.
Tog även blodtryck o temp.
Ett litet avvikande på EKG:t o lågt blodtryck, samt lite förhöjd temp o så den där konstiga känslan i magen. Tänkte ev magsjuka men jag mådde ju inte illa. Kollegor som såg mej sa att jag såg väldigt blek ut!
Var lite skakig o började frossa i bilen hem. Tog ett varmt bad (vet, dumt när man har feber men kunde inte låta bli var så frusen!).
Sen somnade jag i ett par timmar.
Hade feber under kvällen o trycket/konstiga känslan i bröst/mage/rygg var kvar samt huvudvärk.
Hemma från jobbet idag oxå, mådde bättre, bara lite förhöjd temp (37,3) huvudvärk o till o från lite tryck/ont i bröstet.
Ja, jag ringde faktiskt VC för lite rådgivning o i hopp om att få komma på nån form av hälsokontroll o kanske göra nytt EKG. Jag vet att de även sa för ett år sen när jag opererades för gallblåsan att hjärtat gjorde några extraslag när de kopplat upp mej med EKG.
Sköterskan jag pratade med idag ville prata med en läkare o återkom sen o erbjöd mej en läkartid 17/4 o att jag då skulle göra nytt EKG o nån vecka innan ta lite prover. Känns bra, har ju bytt vårdcentral o jag tycker den lilla kontakt jag än så länge haft där varit väldigt bra o även om de inte var så oroliga över extraslagen på mitt EKG så tog de mej på allvar!

Ja man ska väl inte leta fel på sig själv men jag tycker det är bra om man är rädd om sig o kollar upp sånt man känner sig "orolig" för.

Självklart kommer jag söka akut om bröstsmärtor skulle återkomma, ej försvinna eller bli värre nu.

Hade lite planer på träning i helgen men jag kommer INTE träna om jag inte känner mej 100 jag lovar! Även om jag just nu känner mej lite rastlös ska jag lyssna noga på kroppen nu!

MEN jag ska återgå till att sköta kosten för i 2 dagar nu har jag återigen levt på glass p godis.

Jag skrev för nån vecka sen att jag kanske skulle göra som Havanna o ha "godislöfte", det gick inte så bra men jag måste säga att hon är sjukt duktig!!
Ja o va fasen... kan hon så kan väl jag? Gör ett nytt försök!

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela