tjockvawa

Härlig helg!

Publicerad 2015-03-15 19:51:37 i Allmänt

Rätt skönt att slänga upp fötterna i soffan efter en aktivitetsfylld helg!
Det har varit lite städ o röj, rindning för Lithea x 2. Träning x 3 för mej. Övernattning, lördagsgodis o mellomys!

En par fd kollegor till mej frågade om Lithea skulle kunna ha lust att hjälpa till att rida in ett gotlandsruss som inte är jättevan att ha ryttare o självklart vill hon det! (Vilket mamma oxå gärna vill att Lithea gör!).
Ponnyn har ingen sadel så idag provade Lithea att skritta o trava hästen lite barbacka. Lithea var nöjd, Tjejerna i stallet var nöjda o jag tror ponnyn, Pålur oxå var ganska nöjd med en lagom stor ryttare på ryggen!
Bra träning både för hästen o för Lithea! Ev. ska hon dit på onsdag igen o då kan Josefin ev låna en sadel från ett annat stall.
Kristina (vars stall vi besökte o är tjejen som "lånat" hem hästen) funderar på att köpa den men behöver en lagom stor tjej som kan rida den då så hon sa till Lithea att hon kan komma dit hur ofta hon vill o nästan ha Pålur som sin egen!! Hi hi!!

Premiär-jogging-tur för detta år utomhus i spåret avklarat idag. Rätt kallt men skönt ändå!
Gick först i snabbtakt 2,5:an där jag bara joggade/sprang i uppförsbackarna sen tog jag samma runda igen men joggade då i lugn takt hela rundan. Rätt nöjd o en annan gång ska jag klä mej bättre o göra samma sak fast kanske ta rundan en tredje gång...

Ska erkännan att jag kanske tillåtit mej lite väl mycket godsaker den här helgen o det positiva med det är ju att jag inte vågat väga mej en enda gång sen i fredags! Anar att det kan bli svårt att få se samma fina siffra på fredag igen men nu är det vardag o jag kommer att sköta mej nu fram till fredag o min förhoppning är att det åtminstone fortfarande är under 70!!



Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela