tjockvawa

Träningsvärk!!!

Publicerad 2015-09-22 21:44:38 i Allmänt

Kände mej stel o trött i morse. Bestämde mej för att det fick räcka med ridlektion som träning idag. Istället var jag med några timmar i Litheas klass, tycker det är lite mysigt o en annan ledig dag tänkte jag vara med Havanna. 

Lång-usk-möte på jobbet idag, mycket sittande! Mycket fika o godis! Nä kunde helt enkelt inte stå emot! Lite sur på mej själv för det men men gjort är gjort! 
I alla fall efter mötet kunde jag inte gå ordentligt pga träningsvärken som smugit sej på!!! Jag fattar inte hur jag kan ha så ont i kroppen o då främst i benen efter att klättrat i armgång o rep o efter joggingturen igår, jag börjar ju bli ganska van att springa men så kom jag på... Crosscage igår kväll, väckte lite nygamla muskler till liv, hade glömt hur hårt vi körde o hur mycket benböj i olika varianter vi gjorde! 

Ja o så lite ridning på det ikväll då! 
Asså hästen jag fick den här gången!! Surkärring i boxen, jag var rädd o skakig! Fick hjälp av en ridkompis som fick hålla hästen medan jag sadlade o tränsade eftersom hon vände baken mot mej hela tiden, bet efter mej o sparkade lite med benen när jag borstade där. Blev lite sur på ridlärarna som bestämt häst åt mej den här gången men sen var hon jättesnäll att rida även om jag fick jobba på riktigt ordentligt för att ens få henne att gå framåt! 
Efter lektionen band jag upp Cherry i stallgången o då gick allt jättebra. Så gör jag från början nästa gång! 

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela