tjockvawa

Fredag...

Publicerad 2016-07-08 12:10:14 i Allmänt

Fortfarande inte kompis med bloggappen. Eller jag ska vara ärlig, jag har inte ens försökt att sätta mej in i den!
Jag mår fortfarande inte helt bra, men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
Jag mår bra av att jag kommit igång att träna och försöker verkligen prioritera det och tackar faktiskt nej till mycket annat. Känner mej duktig för jag tror att det är det jag behöver. Inte så att jag drabbats av utmatning/gått in i väggen (ÄN) men det är ju inte ovanligt att folk gör det nu för tiden så man hör ju ofta om de första "varningssignalerna" och jo, kan känna igen mej i en del av dom, därför har jag dragit öronen åt mej lite.
Ni vet, hemmet ser ut som att en bomb slagit ner, tvättkorgen väller över, det är fortfarande tufft på jobbet och de arbetsuppgifterna jag har nu innan semestern är såna jag inte riktigt gillar. Att ha hand om vårdplaneringar och hemgångar. Det är lixom mer än man tror med dokumentation, boka transporter och ringa anhöriga som såklart har tusen frågor (med all rätt!), samtidigt har det en längre tid varit tungt på golvet och man känner att man vill vara behjälplig där också!
Alla nya är verkligen duktiga och börjar komma in i jobbet men de kan ju inte kunna allt från början!
Ja och sen det här att barnen inte har något frita nu, de har valt det själva över de veckor som ordinarie frita är stängt och det istället är "sommarfrita", krånglar ju till det lite och barnvakter behöver ordnas med.
Nä, semester är så otroligt efterlängtad nu och tiden verkar ju verkligen gå långsammare än vanligt!
Jobbar idag och på söndag (fick semester imorgon för att jag ska till Rimforsa och springa ett hinderbanelopp), sen är det 2 veckor kvar, varav en helg.
Jag går av söndagen 24/7 kl. 21:30
 
Var ledig nu onsdag och torsdag. Onsdag hade jag en date med min "BFF" o hennes barn på busfabriken, det var kanske inte smartaste valet så här i efterhand... Ljudnivån där och passandet på våra 5 barn blev ganska tufft! Dessutom var mina egna barn så trötta efter 3 nätter borta! 2 hos mormor, och sen ena ungen på sovaöverkalas och den andra sov hos en kompis.
När vi kom hem från busfabriken sov jag 2 timmar! igår, gick jag upp 9:30, o försökte att göra så lite som möjligt men ändå försöka hinna med tvätten för på riktigt så fanns knappt rena kläder att ta på sig.
Häcken behövdes klippas också och jag tog den i etapper, trots ryggvärk sedan träningen i måndags då vi skulle bära på varandra.
 
Så jo kanske börjar jag komma i fas lite. Tvättberget har minskat, häcken ser skaplig ut, jag har sovit ikapp lite, idag äntligen känns ryggen okej (inte hundra bra) och jag har skött mej med maten hela veckan och sedan förra fredagen gått ner nästa 2 kilo (1,8) Men då var det ju katasrtofsiffror så det är fortfarande inte fina siffror!
Har lite fredagskänsla och ser fram emot hinderbanan imorgon, o slapparkväll hemma efter det (skulle egentligen ha jobbat 13:30-21:30).
 
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela