tjockvawa

Löpcoach.

Publicerad 2016-07-12 08:51:29 i Allmänt

Jag har köpt PT-timmar av en löpcoach!
Ska ju springa en halvmara i början på september. 2,1 mil! Det är långt!
Längsta sträckan jag någonsin tidigare joggat är ca 1,5 mil. Men det var inte lätt.
5 km fixar jag, nästan utan problem och en mil går.
Men 2!!??
Hur kommer man vidare i sin löpträning? Hur ska man träna för att bli lite snabbare? O ja ni vet, sånt vill jag lära mej.
 
5 gånger ska Oya få coacha mej.
Första gången var igår. Började med lätt uppvärmning och jag kände mej stark o nästan lite lätt. Sen började passet! Jag dog lite på slutet men hon fick mej att springa snabbt så mycket längre än jag trodde var möjligt! 5-minutersintervaller och aldrig har 5 minuter varit så långa!
Men jag var så nöjd efteråt och jag fick mycket beröm!
Senare på kvällen körde jag militärträning och då dog jag ingen!
Satan vilket tufft pass det var igår!
 
Veckans planerade träning
Tisdag: Vilodag idag!
Onsdag: militärträning
Torsdag: militärträning (om jag orkar upp till klockan 6-passet, för jag jobbar kväll)
Fredag: Löpcoach
Lördag: Color rusch-lopp (5 km löpning med roliga hinder och färgbomber)
Söndag: Funderar på en cykel-tur annars vilodag.
 
Sköter maten också nu och en vän har skickat mej sitt kostschema, som jag går lite efter, anpassar det bara efter mej, mina tider och ändrar lite. Det bästa är att det är ganska lätt att följa, men är då ganska ensidig kost, men blir ju så mycket lättare att följa då. Men en del kosttillskott krävs istället då och jag har gjort en beställning som jag vänta på.
Hörre ni, kokosolja, har ni provat? Det är mitt nya nu! Tagit en tesked på morgonen, vet egentligen inte riktigt vad det är bra bara... Hahaha.
Men igår stekte jag lite potatis och då använde jag den oljan, idag ringlade jag lite, lite på gröten.
Verkar kanske orimligt men jag känner faktiskt redan i jobbkläderna att det gett resultat.
Som jag skrivit tidigare har jag ju gått upp en storlek i jobbyxorna igen och att de till och med suttit tajt!! Men nu sitter de i alla fall lösare och jag kan knäppa alla knappar!
När jag kommer tillbaka från semestern sen (om 6 veckor) är planen att jag ska få plats i storleken mindre och att de ska sitta skönt!
 
När jag får lite mer tid ska jag även besöka gymmet igen. Inte varit där på 2 månader och jag antar att jag får börja på ruta 1 med mina jävla chins!
Men först och främst ska jag göra färdigt den här campen på militärträning, näst sista veckan nu.
Och jag ska sen fortsätta koncentrera mej ordentligt på löpningen men även styrkan då. Tänker att den kombon kommer göra mej lite smalare och mycket starkare!
Jag ska få tillbaka lite armstyrka nu!
 
Mår bättre nu, har tränat mer och vet ni, Jag var tvungen att fråga Putte o han säger att det märks stor skillnad på mitt humör när jag är den tränande Veronica o när jag inte tränar. Och igår gick jag lite som i lyckorus efter löpningen.
Mår du dåligt? trött, ilsken och seg...? BÖRJA TRÄNA!
 
Hej Hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela