tjockvawa

En vecka.

Publicerad 2017-04-06 08:40:16 i Allmänt

Ja ni vad ska jag säga. 

Det har gått en vecka sedan operationen nu. 
Tycker det gör ondare nu än vad det gjort tidigare. 
Jo har väl slarvat med smärtlindring några dagar, tyckte ju inte det behövdes, hade inte så ont. 
Men okej, hade fel o ska nu lyssna på min moster som säger jag ska äta den medicin jag blivit ordinerad. 

Haft ett par dåliga dagar! Det allra värsta är att gå upp på morgonen. Den smärtan alltså. Det är som allt blod rinner ner i knät ( o vaden) o jag vill skrika, gråta o klappa till någon. 
Har kommit på att där gäller det att inte ge upp, vara uppe ett tag så ger det med sig efter ett tag (20-30 min). Igår gick jag lixom o la mej efter några minuter igen o då hade jag ju den där "gå-upp-ur-sängen-smärtan" varje gång jag provade igen. 

Fick skjuts till stallet igår där jag tittade på Litheas lektion. Det är som terapi att få komma ut till hästar, frisk luft o människor. 

Imorgon börjar jag o Lithea en intensivkurs i Grönt kort, vilket innebär att hon skulle kunna åka iväg o tävla lite mer på riktigt (om vi klarar kursen o om hon/vi vill). 

I övrigt sitter jag här i mitt soffhörn o glor. 
Tvättar lite, eller plockar ur diskmaskinen så himla mycket annat klarar jag inte. Försöker att inte sova på dagarna för jag får ont i kroppen ändå av att jag sitter o ligger så mycket. 
Men jag är så tacksam för all hjälp jag får av make, barn, släkt, vänner o kollegor. 

Bytte förband igår, var nyfiken på op-såret. Det var kanske inte så smart att göra det men gjort är gjort! 

Jag äter inte efter kostschemat. Men kämpar emot sötsaker så mycket jag kan! Hade gärna fortsatt att tröstäta om inte Putte hade sagt åt mej på skarpen här om dagen... 
Kanske vågar kolla vikten på fredag, kanske inte. Vet att det är plus, men vet inte om jag vill veta hur stort o göra livet ännu sämre...

Fick mens igår oxå, alltså jag tycker mens är jobbigt, kladdigt o ofräscht redan i vanliga fall! Nu när det lixom är världens största projekt att duscha o krångligt att gå på toaletten känns det som en mindre katastrof! Men nu vänder jag dessa negativa tankar, om ett par dagar är den värsta störtfloden över o nästa gång jag får men är nästan ortos-perioden över! 

Jo då det får vara allt för den här gången. Stackars er som läser, samma skit varje gång o inte mycket positivt nu för tiden. 

Hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela