tjockvawa

Vardag!

Publicerad 2017-04-18 09:23:00 i Allmänt

Äntligen vardag igen! 

Skärpning, nu! Bort med sötsaker! 

Har under några dagar dragit ner på morfinet o idag är första dagen jag provar helt utan o endast nöjer mej med alvedon. Tror inte det blir några problem! 

Igår var första gången jag klarade att lyfta det opererade benet från golvet, med lite böjning i knät! Blev verkligen överlycklig! Det går trots allt framåt o oron över att på riktigt kanske vara lite förlamad i nån muskel eller två försvann! Men det gör ont på något konstigt sätt o känns som muskeln som jobbar vid lyftet ska gå lite sönder eller om det är skinnet som spänner...!? 
Är fortfarande väldigt svullen men en snäll kollega kom förbi med ett speciellt isförband som ska vara bra mot svullnad efter knäoperationer. Läst på lite om det o tycker det är konstigt att jag inte fick med något efter operationen för det verkar vara standard vid just sånna här op. 

Tror isförbandet hjälpt lite o knät svullnar av en aning men är fortfarande mycket svullet! 
Så svullet att det är riktigt svårt att böja på knät så mycket som jag får. Men med mycket envishet o tålamod så går det! 

Karln är på jobbet o barnen i skolan. Så skönt att få lite egentid ändå! 
Gjorde mitt träningsprogram redan 8:30 idag. Klarade till slut 5 lyft x 2, vilade lite xtra o gjorde den 10 lyft innan jag gav mej. 

Tänker att jag ska ha isförbandet o högläge en stund nu sen ska jag träna böjning. Ikväll eller eftermiddag får det bli mer lyft-övning. 

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela