tjockvawa

Röjartagen!

Publicerad 2017-02-18 12:10:00 i Allmänt

Fick för mej att ta tag i kriget på övervåningen igår kl 16. Vid 19:30 var jag inte, eller vi för barnen hjälpte till, inte klara riktigt, det fortsatte direkt efter frukost idag. Grejer har kastas o det har möblerats om, dammsugits, dammat o svabbats! 

Känns så skönt! 

Fortsatte med bottenvåningen idag o det finns mycket mer att göra... Om man orkar men nu tror jag energin tog slut. 
Tar det lite som det kommer idag tänkte jag. Tvättmaskin, tumlaren o torkskåpet rullar i alla fall. Ena badrummet är klart o jag har varit iväg o kastat skräp, plockat tvätt, dammsugit o svabbat här nere oxå. 
Putte har satts i arbete oxå, men nu är det visst skidor på TV. 

Skulle ha kört spinning i morse men passet var inställt. Men tar nog en sväng till gymmet för lite chins o armträning i eftermiddag. 
Imorgon ska jag jobba ett extrapass annars har jag semester till nästa fredag, barnen har ju sportlov. Inga direkta planer men jag tänker sovmornar, sjukgymnast, Turbopromenade o såklart Cubapromenader o en hel del träning. 

Min plan jag skrev om igår ändras nog lite då tjejen som gjort mitt kostschema rekommenderar andra planer. 
Alltså jag är nöjd med siffrorna men allt är inte siffror utan mest ska jag ju tycka om det jag ser i spegeln o jo jag gör nästan det, det är magen bara o lite väck på ryggen. 
Jag antar att det är det som är svårast att få bort o att jag alltid tröttnar innan det händer. Sen är jag ju ingen ungdom längre o dessutom fött 2 barn, lite fluff kommer nog alltid vara kvar o det får man ju leva med! 

Nu vankas lunch innan en varsin kompis till barnen kommer hit för övernattning. 



Hej hopp

Skriv inläggstext 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela