tjockvawa

2017

Publicerad 2017-01-04 13:21:48 i Allmänt

Tjingeling! 

Ja 2017 är här, förra året slutade inte som planerat o detta är startade oxå lite annorlunda. 
Jag skadade knät på ett träningspass, det hoppade ur led o har gjort otaliga gånger tidigare mer eller mindre ordentligt. Senast jag skadade mej ordentligt var 2012, då blev det sjukgymnastik. Den här gången hoppas jag faktiskt på operation. Det är min knäskål som är instabil o jag fick tillbringa nyårshelgen gipsad för att inte böja på knät, det är endast vid böjning det gör ont. Tanken var ju att jag skulle ha jobbat. 
I måndags var jag till sjukhuset o tog bort gipset o fick istället en ortos, den hindrar oxå böjning av knät men är bra mycket smidigare än ett gips. 

På tisdag ska jag träffa en ortoped som antagligen ska bedöma huruvida det blir operation eller ej. 
Som det ser ut nu är jag sjukskriven till 26/2!! Redan rastlös! 

Igår fyllde lillmärta 8 år! 

Jag äter efter ett nytt kostschema jag köpt. Mycket enkelt o varierande! 

Funkar bra o jag har hållt på i 1,5 vecka nu. Den officiella nya startvikten i fredags var 75,6! Jo så jag hade en bra jul o veckor innan det oxå. Men känner mej okej med siffrorna, testade min nya våg redan på julafton (fick den i julklapp) o den kvällsvikten o med kläder på vara inte rolig!! (81!!!)
Det tråkiga är ju bara att jag inte kan träna på samma sätt nu, men det går ju att träna överkropp o idag har jag till och med skottat snö stel o "enbent"
Har fått ett träningsprogram från sjukgymnasten för att träna det lite mer passiva benet o jag är än så länge duktig o har kört igenom det flera gånger om dagen! 

Jag kommer uppdatera er sporadiskt, vad som händer med knä, operation, sjukskrivning o träning samt viktrapport på fredagar. 
Dock tror jag inte på så stort plus denna vecka då jag faktiskt fuskade lite nyårsafton o fick mens idag, är passiv o så kanske ett svullet knä väger lite eller?! Hahaha!! 

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela