tjockvawa

Efter läkarbesöket.

Publicerad 2017-01-10 21:42:50 i Allmänt

Hård sjukgymnastik blev den första domen, så jag väntar ivrigt på att sjukgymnasten ska ringa mej o boka in ett första träningstillfälle. MEN jag lyckades övertyga farbror doktorn om att han nog borde operera mej lite oxå, han op-anmälde men det kommer ändå kunna ta upp till 2 månader innan jag blir opererad. 

Han ritade lite för att förklara hur knäskålen ligger o hur den kan rättas till. 

Som sagt i väntan på operation ska muskeln runt knäskålen sjukgymnastiseras o har jag tur kan jag kanske börja jobba lite något tidigare än tänkt från början, innan operation då. 

Gjorde ett halvhjärtat försök på gymmet idag igen. Provade en crosstrainer typ utan belastning o väldigt försiktigt. Det gick inte så bra, tappat mycket styrka i hela benet efter gips o ortos (vilket läkaren tyckte var onödigt att jag haft!)
Men körde lite armar istället o övade på chins. 
Jag kan köra bil igen o känner mej ändå positiv o känner att nu kanske jag trots sjukskrivning ett tag till kan få dagarna att gå! 

Fick en mycket roligt mail idag oxå! Inte utan att man stoltar sönder lite! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela