tjockvawa

Tillbaka igen!

Publicerad 2011-04-26 20:43:32 i Allmänt

Fast än så länge lite hemligt.
Funderar för tillfället på vilka som ska få veta om nått...
Saknar ibland att blogga, men kommer kanske inte att blogga som förr, får se.
I vilket fall så kommer denna blogg till störta delen i alla fall till en början handla om vikt och för hoppningsvis mest viktnedgång. Och jag kommer inte lägga så stor energi på att fixa snygg design o så. (kan ju inte själv heller...)
Kanske borde börja att erkänna för mej själv att jag inte riktigt mår bra. Att jag hamnat i nån slags ond cirkel där jag tröstar min feta kropp med mer mat typ. Kan om jag vill brukar jag ju säga, men alltså, njae... Är det verkligen så lätt, är det verkligen bara viljan som saknas? För jag vill ju vara smal! Eller åtminstone mindre överviktig!!
Tänker vara ärlig. Och ni som får äran att läsa måste lova att stötta mej och inte skratta men läget är så här:
Vågen visade igår kväll 89,6 kilo!!!!!!
Tänkte idag att jag ska börja sköta mej, men det sket sig redan vid frukost eftersom vi inte hade något bra pålägg. Det blev smör o kaviar, och så åt barnen kräm, jag åt upp det dom lämnade. Orkade inte laga lunch, var ute i den fina vädret med barnen o stannade på pizzerian o delade en pizza med dom, dom äter typ en varsin bit... Tog lightcola till... Vem försöker jag lura?
Lagade middag, kycklinggryta och ris med för mycket gelé åt jag upp min portion o lite till, innan dess slank det ner en varsin glass till mellis.
Tog kaffe nu på kvällen, är så gott med Bailey´s i, det hade vi inte funkade med Dooley´s oxå (hur dessa drycker nu stavas??), till detta letade jag reda på lite choklad ur en av 5 påskägg som finns i skafferiet...
Jag har inte köpt dom själv o jag blir tokig på att svärmor övergöder både mej o mina barn och att det inte går att säga nej!!

Det står en kartong med naturdiet drinkmix på köksbänken, tittar på det ibland och funderar... Men alltså usch, nae va? Eller byta ut ett mål om dagen kanske? Men då blir jag ju så där överhungrig.
Jag behöver er, ni som jag vet kan stötta mej!!
Jag har avslutat mitt abonemang på viktis på nätet, kostar ju bara en massa pengar i onödan om man ändå inte använder det.
Köpte en bok för ett halvår sen som jag trodde skulle göra att jag gick ner i vikt bara av att läsa den, jo alltså det står på den att det funkar ungefär så. Har läst en fjärde del av den, ska kanske läsa ut den en annan dag...
"Du kan bli smal"
Så här står jag nu, fet, olycklig och helt utan karaktär och har inte rört på mej ordentligt på veckor!!
HJÄLP MEJ!!!!!



Kommentarer

Postat av: Sally

Publicerad 2011-04-26 21:37:47

Vädret är skitbra för att springa i, och du vill ju inte vara en tjockis. Fatta hur snygg du kommer bli!

Lovar och svär. Puss!

Postat av: Nilla

Publicerad 2011-04-27 04:40:26

Faan vad du är lik mig......vi behöver nog träffas och sätta upp en strategi. Men när orkar vi?

Puss

Postat av: Ullis

Publicerad 2011-04-27 07:47:30

Hej Kompis!

Jag är så glad att du är tillbaka i bloggen igen även om jag märker att du inte är helt lycklig. Men nu kan jag i alla fall försöka peppa lite.

Jag gillar dig oavsett om du väger 60 eller 90 kg. För mig är du alltid samma härliga, ärliga och spontana Virran!

Sätt upp delmål och gå inte ut för hårt är mitt råd. Starta med 3 kg och promenader i stället för 30 kg och löpning. Träning ska vara kul! Se till att du hittar en form som passar dig.

Vill gärna veta lite hur det går i skolan oxå. Är nyfiken.



Stor kram

Postat av: Tjockhumlan

Publicerad 2011-04-27 08:17:54

Nu kör vi!! Älskar dig som du är men nu är det VÅR hälsa det handlar om. Kram,

Postat av: Ullis

Publicerad 2011-04-28 12:01:06

Promenerat någonting i vårsolen sedan sist?



Kram

Postat av: Tjockhumlan

Publicerad 2011-05-02 08:15:01

ja då har jag gått med i viktklubb då har satt 35 kg ner som mål på 35 veckor....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela