tjockvawa

Veckans vikt!

Publicerad 2011-12-19 22:20:18 i Allmänt

Jag är glad att kunna meddela att jag för tillfället endast har 8 hekto kvar till mitt delmål!
Vågen visade idag 80,7 kilo och det är en minskning sen förra veckan med hela 1,7 kilo!
Ser mönstret med träning eller inte träning... Alltså jag går ner mer de veckor jag inte hinner med lika mycket träning, det känns ju lite skumt. Men jag tänker försöka hinna med att träna ändå för i längden går jag ju ner fett utav det!
Hade en mysig förmiddag med mina barn, ett par vänner och så var barnens plastmorfar här en sväng.
Sen ringde jobbet och undrade om jag kunde jobba kväll, så jag ringde barnvakten farmor o som alltid ställer hon upp. Därför blev det att fort som attan ställa sig på löpandet för att hinna med träning som jag hade planerat att hinna med ikväll. Innan löpbandet blev det x antal sit up´s, armhävningar, kissande hunden, abslider-rull, o rygglyft.
En kollega till mej som sökt till polishögskolan gjorde för nån vecka sen ett av testen för att få komma in, och berättade innan för mej om hinderbanor o allt möjligt. Hon nämnde även att man måste kunna springa 2 km på 10 minuter för att klara testet, vilket hon oxå sa att "MAN LÄTT FIXAR(?!?)" Jösses tänkte jag. Gör man...?!
Så självklart var jag tvungen att prova för ett tag sen. Man fixar det INTE alls lätt!! Vet inte helt säkert om vårt löpband räknar hundra procent rätt heller, för jag tycker inte jag hinner komma långt de gånger jag nöter i över en timma, med jogg o promenad-varvat.
Man kan knappa in hastighet 10 som högst på vårt band, då tycker jag man springer jättefort och jag klarar att springa så fort kanske 3 minuter som längst. Brukar kunna jogga på 8:an ganska länge (rekord i streck är 27 min). Men om man joggar på 8:an kommer man inte ens 1,5 km på 10 min.
Det känns helt omöjligt i alla fall men det är mitt mål att fixa det till i vår då jag kan börja jogga ute...?
 
Vad tror ni? Klarar jag det?!
Klarde idag kanske 1,6-1,7 på 10 min. Tror det tog ca 12-13 min innan jag var uppe 2 km. o då var jag klippt slut!! Men jag tror det är annorlunda att jogga ute i naturen oxå!!??

Kram

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2011-12-20 06:10:57

2 km är vad varvet vid Janssons kärr är, du får prova där, jag följer med och tar tid.

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-12-20 06:50:00

Jag tror bandet är lite knas...



99 kg idag tjohoooo

Postat av: Ullis

Publicerad 2011-12-20 08:53:17

Klart att du klarar!

Grattis till viktminskningen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela