tjockvawa

Ja, då ska jag skryta igen!

Publicerad 2011-07-19 10:06:16 i Allmänt

Känns ju som denna blogg mest går ut på att jag skryter om vad jag presterar. Men jag hoppas att jag kan peppa nån och sen är det så skönt att få tala om för nån, om det så bara är bloggen och ingen som läser. Sen kan jag ju alltid gå tillbaka själv o se mina resultat eller min motion om motivationen skulle tryta nån dag...

I vilket fall som helst måste det bli lugnare motion ett tag, min höft värker!!
Och det är ju typ omöjligt att stoppa mej när jag väl börjat...
Nä då men igår kväll sprudlade energin och jag tog den långa promenaden plus att jag tog TVÅ VARV i skogen 1,5 km*2 alltså! Det joggade jag, nästan hela båda varven, gick kanske 100 m i en backe på varv nr 2. Men inte nöjde jag mej med det! När jag kom till kanalen vid brunnen tog jag svängen runt Tegelbruket oxå, jag är inte säker på hur lång den sträckan är men minst 1,5 km! Den joggade jag minst halva i alla fall.
När jag kom tillbaka 2 timmar senare, var Putte riktigt orolig och hade börjat fundera på att ringa snuten... Ops!
När jag räknar lite så blev det ÖVER 1 mil sammanlagt!
Promenad-rundan är ju 6,6 km + 3 km jogging i spåret +  (minst) 1,5 km till tegelbruket = 11,1
Tog 1 timma och 50 minuter, sen gjorde jag 30 armhävningar och 75 sit up´s oxå!
Nej då jag ska inte ta i så jag spricker.
Blir nog till och med vilodag idag!
Några från klassen kommer hit på fika vid 14 så jag ska baka nu på förmiddagen (till barnens stora glädje, dom får ju hjälpa till).
Sen om vädret håller i sig blir det kanske familje-kväll på Speedway-arenan ikväll.

Puss och Kram

Kommentarer

Postat av: Ullis

Publicerad 2011-07-19 11:44:56

Bra jobbat men va lite rädd om höften!

Kram

Postat av: Moster Nilla Gunilla

Publicerad 2011-07-19 12:18:48

Usch vad frusterande med att bli hindrad till att träna när du nu kommit igång. Tyvärr går det inte att göra annat en att vila bort SKITEN.

Puss

Postat av: humlan

Publicerad 2011-07-19 19:39:49

Jag läser varje dag och peppas även om det inte går så bra för mig

Postat av: eva

Publicerad 2011-07-19 22:23:29

Hejsan

duktig du är=)

var rädd om dig bara.

de är jätte skönt och skriva blogg.

kram eva

Postat av: Becca

Publicerad 2011-07-20 13:27:21

Thanx för kommentaren o tipsen lixom. Ja jag vet ja är svin duktig MEN de är jobbigt denna vecka(vecka nr 2) är värst hittils har ett par gånger tänk hoppa över lunchen och sen känns de som om ja är arg HELA TIDEN??Men ska kämpa på ett tag till!!

Big hug for you!!!

Postat av: Becca

Publicerad 2011-07-21 16:27:12

Ja om man nu ska lita på vikten ja??Eftersom de inte var morgon vikt o de va kläder på!!

Klart man kan jämföra lite de är ju kul o lite peppad att hina till sitt mål först då:-P Men ja har dock inte börjat träna ännu vet ej när ja ska få tid:-( Måste gå ner ca 10 kilo minst tills 1 okt(kommentera inte de i min blogg)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela