tjockvawa

Nu kör vi igen!!

Publicerad 2011-07-16 17:31:56 i Allmänt

Blivit väldigt mycket av det goda i dagarna 4!
Och jag smygvägde mej lite igår morse och tänker göra som jag sa... Jag hoppar över väg-dag denna vecka o hoppas på okej resultat till nästa vecka istället. Har inte mycket planerat veckan som kommer och tänker då sköta maten och motionera så mycket som jag orkar! Men jag har väldigt ont i min ena höft, fick det när jag joggade på löpbanet i veckan och har ignorerat det o joggat efter det i alla fall, kanske inte är jättebra så jag ska ta det lite lugnt nu om jag joggar...
Simning är ju bra i alla fall! Fast såååååå trååååååkigt!

Torsdag ska jag ut o käka i Norrköping med min mys-vän, Veronica, sen ska vi gå o se Veronica Maggio! Jag ser verkligen fram emot att träffa båda Veronicorna!



Lithea blev sjuk när vi var i Vimmerby men verkade bättre igår morse så vi åkte till Anderstorp o träffade min älskade pappa. Men hon är visst inte frisk. Har fortfarande feber nu, så det blir att ta det lugnt för hennes del ett par dagar. Fast vi är vana vid att någon blir sjuk när vi gör en resa med familjen Josephsson...

När vi gick ut från Astrid Lindgrens värld den första dagen berättade jag för Havanna att vi skulle leta reda på stugan som vi skulle bo i under natten. Havanna fick syn på den här (se bild nedan) och utbrister glatt: "Mamma, där är stugan!"


Men vi hittade ett par minuter senare en aning större och bekvämare stuga att flytta in i och dom som kommer efter oss får gratis potatis, kexchoklad och bragokex som vi glömde i ett skåp!



Havanna lyckades ramla ner för trappan till stugan och fick en söt bula och lite skrubbsår.
Och igår hos min pappa råkade vi krocka, hon och jag, så hon flög in i dörrposten och fick en ny bula...
Stackars unge!


Puss och Kram

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla Gunilla

Publicerad 2011-07-16 20:14:34

Tyvärr kan jag inte följa med på simturer nästa vecka, nja möjligen i helgen. Men se till att du kommer iväg nu när vi vet hur låååång bassängen är.

Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela