tjockvawa

Drar på mig hårdhandskarna och växlar upp...

Publicerad 2011-11-28 22:13:18 i Allmänt

Japp! Jag är helt okej nöjd med min viktminskning den här veckan. Men jag höftar nog en del även om jag inte tror att jag faktiskt stoppar i mej för mycket alltid, kan till och med vara så att det vissa dagar blir för lite. Men nu ska jag ha koll igen, börjar betala för att fylla i checklista på viktväktarna online from idag!! Ger det till mej själv i födelsedagspresent!
Grattis tjockvawa!
Loggade in och fyllde i min mat idag, som faktiskt var helt okej fram till kvällen. Trötta familjen, men en karl som inte är frisk än och en tant (på 32 år!!) som blev väckt av jobbet i ottan och inte hade planerat något blev det ett supermeal från Kockens (typ Sibylla). Med pommes frites o coca cola o allt! Jag åt, jag skyndade mej lite oxå för att inte hinna ångra mig... Jag blev proppmätt o ångesten började smyga ikapp... Äsch man fyller ju bara en gång om året.
Svärmors hund ville bli rastad av mig idag igen så jag skyndade dit, på vägen hem tog jag fasta på Havannas önskan:
Om mamma fyller år måste man väl äta tårta...?!
Hittade en jättegod glasstårta på Ica, gick hem o kalasade, åt väl typ halva tårtan själv... Liter mer ångest, men va tusan man fyller ju bara en gång om året...
Har vi inte lite pepparkakor i skafferiet oxå...? Jo men jag kan ju passa på nu när det ändå är kört, man fyller ju bara år en gång om året...
Frågade sen Putte varför jag gör så här...?! Varför hetsäter jag? Vad är det som får mej att göra så här mot mej själv när jag mår så dåligt efteråt? Stackarn, hade visste väl inte vad han skulle svara, den lilla kraken som nätt o jämt fick i sej en hamburgare, utan pomme och en liten, liten bit av tårtan och tycker synd om sej själv för det!!!??
Ja, ja älta, ångra o deppa då. Men bara en stund. Gjort är gjort!!

Skrev upp alltsammans på checklistan och insåg att jag smockat i mej 55 pp idag! Min dagliga ranson är 29. Men så har man ju 49 i veckobonus och jag har med andra ord använt ungefär hälften... Man fyller ju bara en gång om året...
Men det känns ändå på något vis okej igen då. Jag skrev upp det, har koll och ska sköta mej resten av veckan! LOVAR!!
Kunde kolla tillbaka oxå o första gången jag skrev in mej på viktis online, 26 juli 2010, vägde jag 92,9 kilo! Jag är åtminstone 10 kilo lättare än då (nästan)!! Där efter har jag pendlat en del men legat runt 85 som verkar vara min ständigt återkommande vikt... Hej då 85, välkommen 75 (typ?)
3,2 kilo kvar till första delmål, att komma under 80-strecket. Klart det går!

Faan va synd att jag inte är född på skottdagen!!



Kram

Kommentarer

Postat av: tackan

Publicerad 2011-11-29 09:54:58

Men vännen min nu så här på ålderns höst...kan du inte skriva med lite större bokstäver, seriöst alltså jag har så svårt att läsa liten text ha ha



Ja man fyller bara år en gång om året och då får man unna sig. Bra att du skrev in allt du ätit i alla fall.

Och varför du hetsäter när du väl sätter igång, ja det är ngt stört beteende som vi har du och jag. Vi straffar och belönar oss med mat. Love dig



Mot delmål ett i sakta mak :-)

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-29 13:59:59

Ja ni brudar nu spurtar vi här på slutet inför vårat nästa delmål! Det är en månad o ett par dagar kvar till nyårsafton så nu kämpar vi på! Är så glad att vi kan göra det här tillsammans fast vi är på olika håll! Bara vetskapen om att vi alla ger järnet på varsitt håll peppar mig massor ska ni veta! Kraam!

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-11-30 11:53:13

Kan du skicka recept på tacogratä'ngen är du gullig :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela