tjockvawa

Jo då jag kämpar på!

Publicerad 2011-11-10 10:25:44 i Allmänt

Eftersom jag inte bloggat på några dagar kanske ni tror jag gett upp viktkampen (igen), brukar kunna vara så men inte denna gång! Jag kämpar på och om jag får säga det själv gör jag det riktigt bra oxå!
Blivit mycket motion och träning vilket känns skitbra i kropp o själ. Även om jag inte direkt rasat i vikt hittills så känner jag ju att jag mår så himla bra!
Och förhoppningsvis blir det ett litet ras till på måndag, annars blir det att ändra taktik en aning.
Just nu, tänker jag på vad jag stoppar i mej och tänker som jag lärt mig av viktväktarna men jag fyller inte i nån checklista och jag höftar väl en del. Men så tränar jag för tillfället som sagt en hel del oxå.
Utmaningen att inte äta några sötsaker i veckan har än så länge gått bra, ett digestivekex smulade jag ner i min mellis-fruktsallad igår som jag åt med lättyoghurt och kanel. Så gott!!
Friskis i tisdags, långpromenad (1,5 timma) med underbara vänner igår, och idag när jag lämnat barnen på dagis tog jag en ordentlig promenad, ca 45 min eftersom jag helt enkel bestämt mej för att inte gå på friskis idag eftersom det är Robinson-final...

Min plan är att fortsätta så här och om jag inte tappat minst ett kilo på måndag så blir det att logga in och betala på viktis för att kunna köra online och fylla i checklista (tror mej ju klara mej utan och är kanske lite snål).

Dagsplanen är att röja upp i den här rövarkulan som ska föreställa mitt hem. Fast jag borde plugga oxå men jag hoppas få tid till det i helgen och på måndag. Är ju möjligt att jag hinner med lite idag oxå.
Ridning för Lithea på eftermiddan oxå vilket ger mamman ännu mer motion, det bränner nog en del att skena runt i ridhuset oxå.

Motions-vilodag imorgon. Ska jobba!
Kramis

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-10 12:38:25

Vad duktig du är som kom ut på promenad idag med!! Tack för igår! Mat, kaffe, mellis o att få träffas! Så mysigt! Kommer jag leva länge på!!

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-11-10 20:42:29

Vi måst eta den rundan snart igen...när kan du skolka?

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-11-12 20:40:07

2.0 skiva Skinka, rökt 3 % fett 35 kcal

0.5 st Ägg 37 kcal

1.0 msk Leverpastej 37 kcal

2.5 skiva Lingon Grova (Pågen) 248 kcal



= 356 kcal

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-13 10:30:48

Hur går det för dej vännen? Redo för vägdag imorrn? Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela