tjockvawa

Kanske höftar lite för mycket?!

Publicerad 2011-11-13 10:37:47 i Allmänt

Jag är lite nervös inför vägdagen imorgon...
Äter jag kanske ändå lite för mycket? Men det känns som om jag borde hålla mej inom ramen då jag tränat och motionerat så mycket och eftersom man har 49 pronits i veckobonus som man kan använda sig av...
I veckorna tror jag inte att jag överskrider mina points så mycket men kan ha gjort det i fredags o i går... Är kanske lika bra att börja för checklista?! Känns ju som man borde kunna detta utan att kontrollera sig själv efter att ha varit en "viktväktare" i 10 år...?! Men antagligen lurar jag mig själv bara...
Eller så har jag fixat bort ett kilo i morgon?! Jag vet ju inte säkert men då jag smygvägt mej har det väl inte sätt superpositivt ut, eller jo, jag har nog inte gått upp men jag har lite höga krav på mej själv till imorgon och kommer bli besviken om vågen visar mindre än minus ett kilo! Det beror ju på de senaste veckorna då det bara blivit några ynka hekto o för att vara under 80-strecket till nyår bör det börja hända grejer nu, funkar ju inte i den här takten.
För då kommer jag bli "målviktig" först som pensionär...

Igår gick jag 7 kilometer och använden mej av en rolig app som räknar km, tid och kalorier. Enligt den brände jag 450 kalorier under min promenad, därför var jag lite nyfiken på vad min frukost innehåller, jag åt lite extra frukost igår eftersom  det var lördag och jag hade tänkt äta lite fattigare lunch. En vän hjälpte mej räkna ut frukostkalorierna (ca 350-400, jag glömde nog säga till henne att jag åt lite lätta på smörgåsen oxå) vilket ju innebär att jag motionerade bort hela frukosten... :D Bara lite kul att veta ungefär hur mkt man stoppar i sig och hur mycket man gör av med...

Så nu får ni hålla tummarna inför vägdagen imorgon. Vill att vågen ska visa max 85,5 för då är det 1 kilo sen i måndags men alldra bäst är ju under 85,1 för då blir det minus ett kilo sen förra fredan (gick ju visst upp några hekto under förra helgen).

Kram

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-11-13 13:44:37

Det går åt skogen...

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-13 15:04:36

Jag håller tummarna! Jag tycker att du väntar o ser resultatet imorrn. Om du inte går ner som du vill så kör en eller ett par månader online igen o fyll i checklistan! Duktig du är med promenaderna förresten! Lycka till imorrn! Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela