tjockvawa

Mitt stora stora (LILLA!!!) problem!

Publicerad 2011-11-03 09:55:45 i Allmänt

Jaha, jag vet inte hur mycket jag måste berätta, ni känner ju mej, jag är ju ganska öppen så ni som läser min blogg vet väl egentligen att jag är missbildad och en gång i tiden opererad för det.
Mina bröst är helt enkelt väldigt olika och jag har därför opererat det ena och det ser fortfarande inte klokt ut med ett äka och ett silikonbröst.
Har varit tillbaka till läkaren som gjorde operationen, nu för bara nåt år sen, han vägrar göra om o göra rätt. Han säger att jag måste lära mej leva med min kropp och att det inte syns med kläder på...
Men tänk om jag inte alltid vill ha kläder på då?!
Egentligen är det väl inte riktigt där heller som det stora problemet ligger, utan det mest problematiska är när jag ska köpa en BH. Trots att jag typ har silikonpatte är dom väldigt små...
Att vara så här tjock som jag är och ha små bröst är tydligen väldigt väldigt ovanligt för det är nästan helt omöjligt att hitta en BH som är lagom stor runt om, typ 85 fast med A-kupa. De flesta 85:or börjar med C, finns ibland fler med B-kupor oxå men alldeles för sällan 85A.
Hittade visserligen EN sist.
Men det känns trist att köpa en BH för att det är någorlunda rätt storlek men egentligen inte en BH jag tycker är fin och som istället har andra brister. Jag vill att dom ska vara ganska breda över ryggen oxå så den inte skapar extravaklar på ryggen och så vill jag ju har "megakudde" i så jag får lite hylla.
På riktigt alltså jag mår verkligen dåligt när det är dags att köpa BH och jag var tvungen förra veckan för den enda jag hade gick sönder. Den jag köpte är rätt storlek men jag är ändå inte nöjd! Den är ful o ger mej inget "extra"
Men så är jag lite för feg för att gå till en riktig underklädesaffär, var det en gång, innan min 30-årsfest och man får så bra hjälp, men det är just det som jag tycker är så jobbigt. Jag vill vara i fred men jag vill ändå ha hjälp att hitta!



Jag vill alltså väldigt väldigt gärna göra en bröstoperation. Få symetriska, något större bröst.
MEN jag har inte de pengarna (och väldigt svårt att spara...).
Putte tycker väl inte det är lika viktigt som jag eftersom han är ganska nöjd, men det är ju aldrig han som köper nån BH heller. Det är heller inte för hans skull jag vill göra det och jag vill heller inte göra något överdrivet så det ser "plastigt" och onaturligt ut. Jag vill bara ha normal byst och kunna köpa en BH med B-kupa. Sen tycker jag det ser roligt ut att jag är så "mullig" (läs fet) och har så små bröst, magen sticker ut mer än tuttarna...

Håller på att försöka spara pengar för att jag vill ha en alltan runt hela huset oxå, frågan är bara vilket jag vill mest!? Egentligen bröst fast ändå vill jag ha min altan oxå! Det är ju två helt olika viljor där.
Funderar på om vi skulle bygga en altan, sälja huset och flytta in i en billig lägenhet och köpa bröst för pengarna vi får för huset?! Smart va?!
Bara det att jag hade tänkt att vi skulle bo här till barnen flyttar ut och då är jag antagligen runt 50 år och jag vet i tusan vad de säger när tant Veronica 50+ kommer och vill operera brösten...?
Då känns det nog ändå som det är på tok för sent och antagligen finns det fler operationer jag vill göra då...?!

Fast det är klart OM jag nu skulle göra en operation kanske man skulle slå till och göra det ordentligt på en gång...



Kram

Kommentarer

Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

Publicerad 2011-11-03 17:19:44

hahahahahaha vilken bild, den beskriver så bra hahaha :P så känner jag mig när jag tränar, framför allt när det är hopp inblandat... då känns dom sådär stora och som om dom typ kväver mig, hahaha :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela