tjockvawa

Ska döda den där latmasken!

Publicerad 2011-11-04 11:09:19 i Allmänt

Jo för den verkar leva fortfarande!
Skulle ju till friskis igår kväll, jag var ombytt o klar. La Lithea men berättade inte att jag skulle iväg o träna för då somnar hon aldrig o annars somnar hon på tio minuter. Det gjorde hon inte igår. Dessutom har jag svårt att slita mej från Robinson...
JÄVLA LATMASK! Det fick bli löpbandet idag 50 minuter, joggade 22 av dom minuterna. Så sen i söndags har jag tränat på löpbandet 3 ggr, det räknas ju som 3 ggr i veckan. Känns okej men jag behöver annan träning oxå, så friskis måste få besök nästa vecka (jobbar söndag så jag vet inte om jag hinner då...) Fast på torsdag är det ju final i Robinson tror jag... oj oj oj vilka dilemman!

I alla fall, fredag. Vägdag. Vågen visade 76,1. Efter förra helgen känns det okej, men jag tror jag i alla fall ska byta vägdag. Tänkte att fredagen var bra eftersom att sen kommer helgen med fredagsdaim o lördagsgodis. Men då lurar jag nog mej själv lite och tycker att jag kan trycka i mej lite extra eftersom det är helg o så långt kvar till nästa. Måndagar är kanske ändå bättre för då måste man "sköta" sig även på helgen o begränsa sitt lördagsgodis...
Då får jag även samma vägdag som mina två "bantarkompisar"
OCH, sen är det ju så att jag faktiskt bara bantat sen i måndags eftersom jag hade frossarhelg o det skulle ju vara fint o veta vad vågen säger efter en veckas ordentligt, sunt ätande o tränande (inkl en helg).
I vilket fall som helst är det nu sammanlagt 1,9 kilo på ca 3 veckor och då har jag varit på två 50-årsfester och frossat två helger av det...
Men jag kommer uppdatera min vikt på måndag oxå.

Funderar lite på delmål o utmaningar...?
Vet inte jag vill inte sätta för höga mål heller.
Det är ca 6 veckor kvar till julveckan 8 veckor kvar till vi passerat årsskiftet.
6 kilo till jul kan bli för mycket då det innebär att jag måste ner 1 kilo i veckan, o det är inte säkert att det går (fast det beror på vad vågen visar på måndag lite oxå, det är där ifrån jag börjar utmaningen...?) Men 6 kilo på 8 veckor skulle ju normalt funka, tror jag men då är det jul jul o nyår under de 8 veckorna och julmat är ju så gott!
Men å andra sidan har jag ätit jul mat i 30 och räknar med att att jag har över 30 år kvar att äta julmat på, kanske kan jag dra ner lite ett år då... Åren går ju så snabbt o nästa år när jag är smal o smärt kan jag ju unna mej lite extra... Ha ha ha



Kram

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-04 16:36:33

76,1? I så fall ligger vi INTE lika bäjbi! Då ligger du lååååångt före mig! Duktig du är om stått på löpbandet så många gånger den här veckan! Skulle också vilja ha ett. Framför allt nu när det är mörkt ute redan vid fyra... Kraam!

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-11-04 17:17:22

Sv: Ja precis, ett glas då och då är ju okej. Tar ju verkligen hellre det än vanlig läsk. Tycker sockret i läsken är minst lika mycket gift som all skit i light-dryckerna. Det enda dumma är ju när jag försöker bli av med mitt sockerberoende och det triggas lätt igång av lightprodukter.



En promenad har det blivit också, en lång en! Även om det kanske inte har varit något jättehögt tempo hela tiden har jag ändå gått mellan 9.30-16.00. Fötterna värker! Borde vara ett ganska gott betyg va?! ;)

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-04 17:21:02

OJ OJ OJ!!! Helt fel av mej, det var väl önskesiffror jag skrev! Jag menar 86,1!!! Ops!!

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-11-04 18:51:20

Du får helt enkelt spela in Robinson ! Så kul att du med är på banan:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela