tjockvawa

Sköna lördag!

Publicerad 2011-11-19 22:02:07 i Allmänt

Startade dagen med storstäd!
Hela familjen hjälptes åt, var och en på sitt sätt.
Barnens sätt håll på att göra mej galen så till slut körde jag i väg den lilla tillsammans med sin pappa att handla lite, den större tvingade jag att sitta still framför en film...
Ja jag vet det låter elakt men alla blev nöjda och speciellt jag!

Efter korv-med-bröd-lunchen kom Puttes mamma, Puttes bror o sambo hit på fika. Dom hade med sig tårta!
Jag åt en bit! Den var himelsk! Jag njöt!

Sen bar det iväg på en riktig familje-promenad, fast Lithea cyklade. Hon har övat länge. Hon har kunnat cykla rakt fram helt själv ett bra tag men behövt öva på att starta, stanna och svänga själv. Hon blir bara säkrare och säkare och nu är det riktigt roligt att se henne susa iväg!

Jag körde iväg familjen igen när vi kom hem. Bilen behövde tvättas och jag började med middagen. En salgs gryta med grytbitar av nöt som får koka läääääänge o så har jag potatis o lök i innan jag häller i krossade tomater o så lite lätt creame fraich.
Äter med sallad och det är så gott! Lite typ som gulasch-gryta.

Sen blev det lördagsgodis och då var det lika bra att köra iväg mej själv en sväng, tog en halvtimmas prommenad med svärmors hund. Hon har ont i ryggen o vi och hennes granne hjälper henne med hundpromenaderna tills hon känner sig bättre igen.

"Så mycket bättre", kaffe och mörk choklad och nu sitter jag här och ska försöka få lite plugg gjort.
Har en ganska svår uppgift.
Vi har valt varsitt land och så ska vi ta reda på hur dom ser på hälsa och sjukdom, smärta och död i det landet.
Jag valde Kuba!
Vissa saker var lätt att hitta och som vanligt går jag in (kanske lite för mycket) i det och nu har jag snart skrivit en hel bok om det...
Det ska lämnas in och redovisas för klassen på tisdag, då ska även en ganska mastig uppgift i "Social omsorg" lämnas in och dessutom har jag en uppgift i "Etik och livsfrågor" som jag inne hunnit titta på och alltså inte vet hur mastig den är, som ska in på tisdag. Jag jobbar alla "skollediga" dagar (utom helgen) men trots att det känns som jag har massor att göra och är lite stressad över det känns det okej, tror jag jobbar bäst under lite press och ett bra tag nu har det varit så lungt o flummigt i skolan att jag nästan börjat tröttna...
Och jag brukar ju kunna göra bra i från mej så jag känner mej vid gott mod.

Det är värre det här med att vägdagen närmar sig...
Jag har ju så svårt att låta bli vågen mellan måndagarna och just nu ser det helt okej ut men jag har kanske lite för höga krav på mig själv även där. Jag hade även förväntat mej att få mens, blöda bort ett kilo extra eller så... :p Nä men alltså, straxt innan brukar jag vätska på mej och väga lite mer, så jag har hoppats på att den ska komma i några dagar nu, men den verkar dröja....
AAAAAAHHHH?!
Ha ha ha. Nu skräms jag va?!
 Hi hi, inget att oroa sig för JAG ÄR INTE GRAVID (bara fet ändå!) och min kropp brukar inte vara så regelbunden. Det är alltså inte det som oroar mej, det är den dära mensvikten...
Men jag har skött mej bra i veckan, bara nu i helgen som jag har haft svårt att motstå lite fresteleser men jag tycker ändå det jag unnat mej faktiskt varit med motta.
Inte lika bra med motion denna vecka dock, men inte helt stilla sittandes heller och imorgon kanske löpbandet får besök av mig igen...
Får se.
Jaha ja plugga var det jag.
Ses o hörs!
Kramis

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-11-20 06:00:08

så himla roligt att hon cyklar nu. tror det går bra för dig i morgon, du hatr ju skött dig bra!

jag hoppas att det i alla fall inte är plus här.



Vi har oxå plastgran inne...

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-20 21:54:53

Sitta o plugga sent en lördagkväll- vad duktig du är!! Lycka till imorrn! Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela