tjockvawa

Tredje inlägget på 2 timmar nu...

Publicerad 2011-11-03 12:04:23 i Allmänt

Så för att hänga med bör ni kanske läsa det första inlägget jag skrev idag om mitt stora problem...?

I alla fall, jag sökte lite på hur man egentligen ska mäta sin BH-storlek. Jag har nog den mest udda storleken i världen egentligen då!!! Trodde väl jag hade 85 A (kanske i vissa väldigt sällsynta fall 85B)
Men jag har HELT HELT fel!

Här följer en liten BH-storleksskola:


1.  Omkretsen precis under bysten. Mät med måttbandet tight runt bröstkorgen.

2.  Omkretsen där bysten är som störst.
Kupstorleken mäts bäst med en BH på. Lämna lite utrymme när du mäter.

Det första måttet, omkretsen under bysten, omvandlar du nu till BH:ns omkretsstorlek, med hjälp av Tabell 1 nedan. Mäter du t.ex 82 cm under bysten har du storlek 80 i omkrets.

BH:NS OMKRETSSTORLEK - TABELL 1
OMKRETS UNDER BYSTEN, CM STORLEK
63-67 65
68-72 70
73-77 75
78-82 80
83-87 85
88-92 90
93-97 95
98-102 100
103-107 105
108-112 110


Steg 3: Räkna fram skillnaden mellan de två måtten


För nästa steg behöver du
skillnaden i centimeter mellan de två måtten; ta helt enkelt måttet kring bysten minus måttet under bysten.


Steg 4: Omvandla måttskillnaden till BH:ns kupstorlek

BH:NS KUPSTORLEK - TABELL 2
SKILLNAD I CM KUPA
13 A
15 B
17 C
19 D
21 E
24 F
26 G
30 H
32 I
- -

 Exempel:
Din omkrets under bysten är 82 centimeter, och din bystvidd är 99 centimeter.
BH:ns omkretsstorlek blir då 80 enligt Tabell 1, och med en måttskillnad på 17 cm, har du en C-kupa enligt Tabell 2.

Enligt BH-guiden är din BH-storlek alltså 80 C.

Källa: http://storlekar.se/bh-storlekar.html

*****


Usch detta gjorde mej verkligen deppig för vet ni vad som hände...?! Den första skillnaden i sista tabellen är ju 13 cm o då har man A-kupa...
Men om man inte ens kommer upp i en skillnad på 10 cm då?! Vad har man då?! AA (har jag fattat rätt då att AA är mindre än
Jag är ju inte helt helt platt o tycker inte jag kan gå utan BH!!
Nu ska här letas på nätet... Undrar just om det finns någon som säljer BH:ar i 95 A...?! Som är fina och som det finns ordentliga inbyggda kuddar i!!

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2011-11-03 18:45:58

Det där måst ejag undersöka!!! Du är fin som du e vet du!

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-03 22:55:16

För det första- jag håller med föregående talare dvs den kloka Tackan. Du ÄR fin som du är! Fast jag förstår ju o vet ändå att det har varit o är jobbigt! Önskar att jag kunde komma med nån smart lösning eller att jag var rik så jag kunde ge dej ett par nya så du slipper må dåligt över det men det är jag ju tyvärr inte... :)



Hade ingen aning om att man mätte sådär by the way! Måste jag prova imorrn!



Angående utmaningen så sätt en siffra som du tror är rimlig o så peppar vi varann att klara av våra mål (o så får vi hitta på ett sätt att fira- nyttigt såklart- när vi klarat det :)!



Sov gott nu vännen! Puss & kram!

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-03 22:56:08

Just det- jag är 170 cm. :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela