tjockvawa

Vilken vecka...

Publicerad 2011-11-27 00:58:51 i Allmänt

Skulle vilja kalla den riktigt slitig faktiskt!!
Mycket i skolan fortfarande, en hel del jobb, en sjuk karl (riktigt sjuk oxå! typ 40 graders feber!!), mens, försvunnet halvfärdigt skolarbete, hästar som blir osams o kastar av två flickor på Lithea ridlektion, en "farmor" med ryggont som behöver hjälp att rasta hunden och adventspynt. Typ om man ska sammanfatta det så var det nog allt, eller nja, sen ska man ju få ihop vardagen i allt det här oxå. Se till att barnen är rena, klädda och mätta. Hinna planera för sig själv så man äter rätt och regelbundet, hålla sig själv ren och hemmet i någelunda skapligt skick.
Jag har inte hunnit träna en enda gång den här veckan, om man inte räknar alla hundpromenader såklart.
I torsdags skulle jag vara duktig o göra ett stort skolarbete och såkar så klart radera hela när det var ungefär halvfärdigt. Jag började tjuta! Då är det tur man har en underbar vän som ställde upp o hjälpte mej lite att komma igång igen och som har stor erfarenhet av det vi pluggar just nu och som kunde komma med lite "nya" infallsvinklar åt mej, så ikväll har jag åter igen använt min lördagskväll-natt åt att plugga. Tack vännen!
Jag är inte helt klart men kommit en god bit på vägen och har nu varit väldigt noga med att spara dokumentet!!!

I tisdags hade jag mensfrossar kväll, och unnade mej det i tron om att jag skulle kunna låta bli sötsakerna till helgen, det gick så där, åt lite både igår och idag men höll men skapligt inom ramen tror jag...?! Men det känns inte riktigt okej när jag inte tränat något heller.

Hoppas nästa vecka blir något lugnare och att min älskade make kan ta o bli frisk snart. Han var på VC i fredags o äter penicellin nu, typ hans 5:e kur det här året, han har varit mycket sjuk och åkt på många udda åkommor. Tur han nästan har en undersköterska här hemma som kan ta hand om honom!!
Funderade på det idag, men jag kan inte komma ihåg att jag någon sin ätit penicellin!!?! Kanske som barn nån gång, men jag är en väldigt frisk människa! Förutom en förkylning eller två detta år har jag inte varit sjuk sen vi var på Mallorca oktober-2010, då vi var magsjuka, eller jo en gång till fick jag o Lithea nån konstig magbacill, det var nån månad efter Mallis så inte i år alltså. Och Putte, det magra eländet har lyckats gå ner 4 kilo på den här veckan, kanske inte skulle vara så dumt att bli sjuk ändå... ;) Fast det funkar väl inte på mej, jag äter ju till och med när jag är magsjuk!
Ha ha ha!!

Visst är bilderna jag bloggade in idag helt underbara oxå!
Vi har varit o hälsat på min moster Nilla, som är barnvakt åt mitt kusinbarn Axel. Världens tuffaste lilla kille, om ni frågar mej!!
Då tog vi i alla fall en liten skogsprommenad i blåsten.
Kram kram

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2011-11-27 08:50:28

Tur att ni kom så vi kom ut lite, annars hade nog lillgrabben vuxit fast vid datorn.

Kram

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-11-27 20:16:24

Vilka fina bilder på otroligt söta barn!!! Det låter som en tuff vecka du haft! Hoppas den kommande blir så mkt bättre! O den börjar ju bra med födelsedag o allt! :) kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela