tjockvawa

Ska skryta lite till...

Publicerad 2011-09-23 09:46:43 i Allmänt

Min STORA duktiga 5-åring har alltid varit den mest blyga unge i hela världen! Så länge mamma är i närheten så svarar hon sällan annat folk på tilltal, såklart har jag alltid tyckt att det är jobbigt och lite oroväckande. Svårt att hantera ibland, men det är ju sån hon är!
MEN... Som på över en natt, nä men ganska plötsligt har det börja vända!
Jag var på dagis i förrgår o stannade över mellis och då pratade Lithea precis lika mycket som dom andra barnen fast det var en vuxen (fröken) vid samma bord, ja o så jag förstås!

Igår hade vi världens härligaste mys-dag med min själsfrände och bästa vän i världen, Humlan! Lithea pratade massor (ja för att vara Lithea var det mycket!) med Sandra, ropade på Sandra och frågade Sandra om hjälp!
Jag blir så glad, så stolt och så lättad att jag nästan börjar gråta!!
Tror hon börjar känna sig säker på sig själv!
UNDERBART!!

Här är alla våra tre gosefisar på öppna förskolan, alla tre i likadana mössor, sydda av Humlan!


Lithea har nu gått på ridskola i 6 veckor, dom har en underbart pedagogisk ridlärare som ser varje barn och låter dom prova nya saker o berättar alltid varför man tränar på en viss övning.
Lithea har på dessa sex gånger lärt sig massor!!
Nu vill hon helst inte att jag ens går bredvid OCH HON TRAVAR UTAN ATT HÅLLA SIG I SADELN!!
Igår fick dom som ville prova att hålla en hand i sadeln och en i sin egen midja när dom TRAVADE! Och om de vågade och kände sig säkra fick de sen ta båda händerna i midjan, ja i trav alltså och försöka rida lätt.
Lithea fixade det!!
Och sen hade dom båda händerna på huvudet i trav!
Det är mer än vad  jag själv skulle klara!

















Havanna var oxå med men tyvärr tror jag hon är allergisk mot hästar för hon började nysa och kli sig i ögonen straxt efter att vi kommit in i stallet, så hon fick hålla sig ute och passa Elvira

Märkena i ansiktet är från att ett mindra barn på dagis, som attakerat henne! Men kolla ögonen, det beror nog på allergi!

Idag har jag varit hos tandhygienisten, det brukar såklart kännas men dom brukar vara försiktiga och jag brukar inte tycka att det är så farligt.
Idag, träffade jag en ny.
Tror nästan hon VILLE MEJ ILLA med flit!
Fy fan, så hårt hon arbetade! Snabbt och effektivt säkert men det gjorde SÅÅÅ ont!
Ska aldrig mer gå till henne och trots att hon hade ett svårt namn kommer jag sätta det på minnet och aldrig gå tiullbaka till henne!

Puss och kram
Stolta mamman med ont i hela munnen!

Kommentarer

Postat av: humlan

Publicerad 2011-09-23 17:34:15

kärlek

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2011-09-23 21:49:55

Men köp ungen en häst!

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-09-25 10:17:50

Man får skryta när man har en sån stor, duktig o fin tjej! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela