tjockvawa

Farbror doktorn...

Publicerad 2012-08-21 13:10:18 i Allmänt

...som nu inte var en farbror utan en kvinnlig, pensionerad doktor har jag träffat idag! Alltså hon var innen och jobbade ibland tydligen! Men väldigt trevlig och snäll, precis som sjuksköterskan var! När jag ringde igår var de väldigt trevliga och tillmötesgående oxå! Tror de kämpar rätt så hårt för att få ha kvar patienterna nu när det snart öppnar en ny vårdcentral här i Sörping!
 
Hon tömde i alla fall mitt knä på vätska, ca 20 ml. Men det var inget blod i vätskan utan den var klar. Sen skickade hon mej att åka på drop-in-röntgen i Norrköping nästa vecka för att se så inga benbitar sitter löst eller så.
Ska äta antiinflamatoriskt en vecka... eller sa hon tio dagar...?!
När hon fått röntgensvaren skickar hon antagligen remiss till oropeden! Kanske kan jag få klarhet i vad som är fel på mitt knä och kanske till och med kan få det lagat den här gången!
Det var när jag bodde i Finspång, den kvällen jag drog från psykopaten jag då var gift med, jag hade ett par högklackade på mig, var skapligt på lyset och gick i en brant backe som knäet gick sönder, det var i augusti 2003, det är ganska exakt 9 år sen nu då... Jag vet, illa att jag inte sökt för det tidigare men jag har inte besvärats så himla mycket. Bara då och då. Ja inte förrän nu alltså, ja odå såklart men då var jag hos läkare och tömde på vätska o hoppade på kryckor o kanske röntage jag oxå, minns inte så noga. Knät var inte så mycket i fokus just då...
 
Har inte räknat points men tänker på vad jag äter, inget godis och mycket frukt och gönt, känner mej redan sundare och jag tänkte jag skulle ta och börja fylla i checklista nu i dagarna oxå.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-08-21 21:35:50

Ohh hoppas du får ditt knä fixat så bra det går.
Kram

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-08-23 21:01:00

Bra där gumman, hoppas de får ordning på knät. Tio kg? Nej det syns i alla fall inte.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela