tjockvawa

Kan nån förklara för mej?

Publicerad 2012-02-07 21:49:27 i Allmänt

Finns det någon som kan förklara för mig varför jag är så dum att jag köper något jag inte ens tycker om?!


Tog med barnen till en kompis på fika idag, köpte med mig något jag vet att vännen tycker om. Hade lovat barnen en varsin oxå, men varför köper jag då en till mej själv när jag inte ens gillar det?!
Jag åt locket och grädden, plus en tugga till...
Ännu mer dumt är det ju för att min lilla Donna bör begränsas i mat och sötsaksintaget oxå och det var nog hon o min vän som åt mest...
Havanna åt sin egen, en bit av min och det Lithea lämnade, så smmanlag 1 och en halv semla i den lilla ungen. Lithea åt lite mer än en halv...

Med detta översteg jag mina dagliga points med 3, igår var inte heller någon toppendag. Jobbade kväll, och gamlinga som bjuder på godis. Suck, jag brukar ju kunna säga nej. Men inte igår.
Jag räknar där med att alla mina veckobonus-points redan är förbrukade och får köra stenhårt resten av veckan!
Har ju ändå bara 9 hekto kvar till nästa delmål o det vore ju gött o klara det en månad innan det är tänkt!

Första och sista semlan för i år.

Jobb o sånt:
Min handledare tycker att jag är duktig och berättade detta för chefen för avdelningen igår. Jag hade ett samtal med henne senare angående sommarjobb. Jag berättade som det är, att jag väldigt gärna kommer dit och jobbar OM jag inte får ett långtidsvik eller en tillsvidareanställning någon annanstans.
När jag kom hem kollade jag mailen och hade fått ett mail från chefen på avd 3, som undrade om jag kunde jobba hos dom i sommar.
När jag kommer till jobbet igår kväll hade jag fått ett brev från den chefen där som undrade vilka veckor jag kan jobba i sommar...
Inte undar på att man blir kluven.

Jag tänker så här:
Jag ska ställa lite ultimatum på chefen på hemtjänsten. Tänker hon inte ge mej ett schema en längre period än en månad efter denna eller ett långtidsvik så kan hon inte räkna med mej under sommaren heller för då väljer jag avd 25, eftersom det är det området jag har minst erfarenhet av och som jag tycker är mest intressant för min "karriär".
Samtidigt tänker jag att det är ju omöjligt att få en tillsvidareanställning om man inte söker några tjänster, så idag har jag kollat platsbanken och sökt 4 underskötersketjänster i Norrköping kommun, på lite olika boenden och hemtjänst. Sökte en i januari oxå.
Fortfarande tycker jag ju att det vore smidigast att jobba i Söderköping men som läget ser ut nu så finns inga lediga tillvidaretjänster, och chefen verkar ju aningen förvirrad och har nog lite mycket på sitt bord just nu så jag har inte en aning om hur hon tänker om ett längre vikariat för mej heller...?!
Det jag tycker är jobbigast är att jag inte kan ge några direkta svar till någon av de som vill ha mej som semestervikarie, och jag blir lite nojjig att jag ska missa chanser om jag går och väntar för länge på önskningar som kanske inte ens slår in...

Familjelivet:
Idag var jag ledig från både praktik och jobb. Barnen var på dagis några timmar, men vi tog mysmorgon, jag hämta dom innan mellis och har verkligen umgåts med dom, lek, lyssnat, kramat och gosat. Jag läste nattsaga för båda och jag känner hur jag riktigt har saknat dom!!
Karln däremot har jag knappt hunnit träffa för då jag äntligen varit ledig idag, så har han kunnat passa på att jobba ikapp, eftersom han inte behövt tänka på dagistider alls idag. Han var hemma halv sju- sju.
Nu ser han TV o jag "pluggar" (snart ska bara blogga färdigt)

Resten av veckan:
Imorgon: praktik kväll, torsdag: dag, fredag: dubbelt (praktik först, kväll på jobbet sen, plus att vi ska klämma in ett läkarbesök för Havanna kl 13) o jobb resten av helgen...

Hej Hopp Gummisnopp. Puss och Go natt (ja efter att jag pluggat lite... Kanske)

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-02-08 08:26:48

Men nu jäklar gum´man så sköter du dig resten av veckan.



Jobberijobb ja du det är klurigt det där. Men prioritera så långt vik som möjligt tycker jag låter bra!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela