tjockvawa

Omringad av ragator...?!

Publicerad 2012-02-05 12:00:52 i Allmänt

Okej, lärt känna min handledare lite bättre, har svårt för hennes attityd och översittarfasoner, men håller humöret uppe och ärligt talat jag fjäskar lite för henne... Känns som man måste det och att man måste visa sig lite... sämre, eller alltså att man måste bekräfta henne och berömma henne och ibland hålla tillbaka sin egen kunskap för att inte "såra" henne och kunna mer än vad hon kan... Det kan jag väl inte heller kanske, jag har inte i närheten av så mycket erfarenhet av psykiatrin som hon, jag har 4 dagars-praktik-erfarenhet och det jag kunnat läsa mej till-kunskap. Men resten kan jag ganska bra, jag är bra på bemötande och omvårdnad och omsorg. Sen är jag inte bra på att alltid veta hur jag ska förhålla mig i vissa situationer. Hon älskar att veta bäst!
Sen råkade hon snacka skit om en annan som hon hade som elev en gång, det hon inte vet är att det är en väldigt nära anhörig till mig, det tänker jag hålla tyst om oxå så klart men det kokade inom mej när hon pratade illa om mitt hjärtgull!! Du vet ju vem du är och JAG (och du själv) vet att du gjorde bra ifrån dej och att du är så mkt bättre än vad hon vill erkänna!

Nästa ragata var på samma 40-årsfest som vi igår. När hon o hennes karl kom kände jag igen dom, åh några vi känner, trevligt tänkte jag. En dagismamma! Nä men hej sa Putte och jag. Dom hade ingen aning om vilka vi var o deras unge har gått på samma dagis som våra i 3-4 år! Hon ser ut som en häxa på riktigt och hade bröst som på riktigt var nära att ramla ur hennes tighta fodral, låg ungerfär precis under hakan gjorde dom oxå, undrar hur långt ner dom hämger när hon släpper lös dom ur BH:n...?!
Hon själv skojade om sin ålder och jag gjorde det oxå efter ett tag, jag är ändå 10 år yngre än henne och sa det lite på skoj til henne, då hotade hon mej och sa att nu ligger mina barn pyrt till... Öh jaha? Okej, det var på skoj, glöm o gå vidare, hon hade väl inget bättre att komma med...
Men när jag skulle åka hem, jag var nykter, trött och orkade inte med festen längre vid 21:30, sa jag till Putte att han kunde ringa när han ville åka hem om ingen annan skjuts fanns att tillgå. Ragat-mamman frågade om jag hade möjlighet att skjutsa dom oxå i så fall. "Absolut" sa jag då. Och åter igen kom ett hot: "Ja, det är väl bäst för dej annars ligger Lithea och Havanna pyrt till"
Då tyckte jag att det inte var kul längre och jag kunde inte riktigt släppa det. Kan det inte nu heller vilken äcklig häxa!! 42 år är hon men ser ut som 52, Putte trodde på allvar att hon var mormor första gången han såg henne hämta på dagis. Och igår såg hon riktigt sliskig och äcklig ut oxå, o då var hon ju festfixad. Blärk!

Hämtade dom klockan tre i natt! Dom erbjöd sig inte ens att ge några soppapengar, jag hade inte tagit emot det heller, skulle ju ändå ut o åka för o hämta Putte, men dom bor i Mariehov, utanför Sörping, kanske en halvmil mot Norrköping och festen var hos ett par som bor en halvmil åt andra hållet, mot Viken, kanske oxå en halvmil? Och jag var ju ändå en helt okänd människa för dom trots att jag vetat vilka dom är i 4 år, så jag tycker ju att man åtminstone erbjuder nåt åt den som kört hem dom? Moderat-jävlar är dom oxå...



Ja ja, ska försöka släppa det nu och åka in till praktiken, kanske ska åka förbi o hämta häxan, hon verkar höra hemma där jag är och jag ska nog se till att det blir ett rum ledigt, ett rum med bältessäng, hon blir utskriven igen när hennes barn slutat på dagis...

Jag räknade inte så noga på festen igår, åt av vad som bjöds, men drack vatten. Kom nog garanterat upp i min Veckobonus men har inte ens lite dåligt samvete, det är ju tillåtet och jag kör som vanligt igen nu och jag var värd det!

Kram

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-02-05 14:14:20

Men va var det för häxa...ehh du skulle inte kört hem dem! Häxan på jobbet får du väl bara stå ut med ...



I morgon väger vi oss...hur nu det ska bli

Postat av: Nilla

Publicerad 2012-02-05 15:13:21

Men lilla vän, hur mår du?

Skit i alla häxor för de kommer ändå brinna i h---et.

Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela