tjockvawa

Pappi!!

Publicerad 2012-07-21 10:18:09 i Allmänt

Idag kommer min älskade pappi hit en sväng!
Det är en... hmmm ...alltså en människa jag älskar högt! Så klart tänker ni. Men alltså han har inte alltid gjort de smartaste valen i sitt liv, han har ärligt talat gjort väldigt korkade val och varit ganska egosistik och det finns en hel drös med människor som "föraktar" honom. (Oj vilka fina ord jag kör med idag då...)
Men pappa är alltid pappa och jag håller honom om ryggen och försvarar honom, hjälper honom och ÄLSKAR HONOM!! Men det finns saker han gjort som jag inte tycker om, det finns val han gjort som jag tycker är riktigt illa, de finns situationer då han borde ha gjort väldigt annorlunda, men personen och den söta lilla gubben pappa, älskar jag ändå för den han är!
De jag tycker är mest illa om hos pappa är hans bihang, ragatan som alltid följer med, som är en riktigt psykopat och som inte släpper honom ur sikte, helst håller honom i handen hela tiden. Inte av kärlek så mycket (längre?) utan av avundsjuka! Hon är till och med avundsjuk och svartsjuk på hans barn och hans barns respektive!! Riktigt patetisk människa! USCH!
Men det ska bli roligt att få se pappa, krama honom och känna hans lukt! Mmmm Pappalukten!
Jaopp, jag är pappas lilla flicka!
 
...Eller okej, jag tar det tillbaka. Jag är inte hans LILLA flicka, jag är hans STORA flicka. Väldigt stora nu igen!
Jag får inte plats i några kläder och känner mej stort, tjock, ful och äcklig! Vågen har jag inte vågat ställa mej på nu på länge. Det är illa nu! Riktigt illa! Men jag har semester, är väl en riktg sommaralkis, och med alkoholen tillkommer även otroliga mängde med fel mat, godis och snacks. Hatar mej själv för just detta. Jag trivs annars, skönt med sovmornar, barnen har spring i benen och de dagar solen behagar titta fram är vi på badet och Lithea övar på att simma, hon är nära nu och jag är så stolt över min stora prinsessa! Hon kan nästan läsa, kan hela alfabetet, har en lös tand, cyklar skitbra och ska börja förskoleklass om en månad! JÖSSES AMALIA!!
Den lilla är bra söt oxå, och det kan jag tala om för er, är hennes räddning för den ungen är inne i världens trots! Kan inte minnas att det var så här överjäkligt med hennes syster, men å andra sidan kanske det inte riktigt var det, hon hade ju ingen storasyster att slå och vara avundsjuk på... Gick lättare att lirka med henne.
Kan väl inte påstå att storsessan är guds bästa barn alla gånger heller, hon har nån form av förpubertet och ger oss minst en gång om dagen en liten föraning om hur vi kommer ha det i huset den dagen hon blir tonåring...?! Uj uj uj.
Men som sagt jag trivs, vi har en underbar altan, det regnar ju en del men mellan skurarna kan man ju sitta där. Jag får ha min kärlek hemma om dagarna och vi har tid för varandra!
Det jag som sagt hatar är att jag är så feeeeeet!
 
Semestern är slut på måndag, dags att börja tänka sig för vad gäller mat och dryck igen, dags att börja röra på fläsket igen! Dagas att tappa 10 kilo! MINST! Dags att börja blogga lite oftare igen...
 
Puss på er alla där ute!

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2012-07-21 13:32:18

Jo du, moster behöver också börja göra av med fläsket.... bygga muskler och orka mera. Måndag får bli en ny start för mig också.
..och du jag älskar dig!
PUSS O KRAM

Postat av: Veronica

Publicerad 2012-07-22 07:18:39

Hoppas du och pappa hade det trevligt igår! Sommarn är en svår period, det tycker jag med. Jag har också slarvat en del sista veckorna men har skött mig en hel vecka nu och byxorna nyper mig inte lika mycket i midjan längre (även om dom fortfarande nyps)... Vaknade tidigt och ska ge mig ut på en löprunda tänkte jag. Första på evigheter! Kram!

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-07-22 20:19:40

<3 papper är som de är ..... Jävligt konstigt det där egentligen hur de kan bete sig och ändå va så älskade !!

Postat av: mamma

Publicerad 2012-07-23 19:29:03

Mammor då?

Postat av: Sally

Publicerad 2012-07-26 13:27:50

Jag förstår inte de som säger att de blir så smala om sommarn. Har jag inte märkt av ETT dugg! Dock intalar du dig massa skit när du säger att du är fet och du har väl antagligen sagt det så mycket till dig själv att du börjat tro på det. SLUTA MED DET! Du är jävligt bra på att peppa dina barn tills de klarar av allt möjligt med ridning och simning och allt vad det är. Då kan du ju peppa dig själv också! Du är supermamman, supersyrran, superfrugan och superkvinnan. Älskar dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela